جستجوی پیشرفته

چک لیست اسباب کشی چیست؟

چک لیست اسباب کشی؟ نگران نباشید، چیز عجیب و غریبی نیست. این لیست در اصل برگه راهنمای شما جهت سر و سامان دادن به کارهاست. شما در این لیست باید مجموعه تمهیداتی که پیش از اسباب کشی به انجام برسانید، یادداشت کنید. البته می توانید روی گوشی و در نرم افزار یادداشت روزانه نیز این کار را انجام دهید. چک لیست اسباب کشی در واقع یک جدول زمانی حدودا ۶ تا ۸ هفته ای است. شما در این جدول تمامی کارهایی که پیش از حرکت تا روز حرکت باید انجام دهید را در آن می نویسید. از کوچک ترین کارها تا بزرگ ترین و مهم ترینشان باید در این چک لیست برنامه ریزی شود.

چک لیست اسباب کشی شامل چه مواردی است؟

چک لیست اسباب کشی شامل چه مواردی است

باید بدانید که به تعویق انداختن کارها به روز آخر اسباب کشی جز سردرگمی و استرس چیزی برای شما نخواهد داشت. شما باید دقیقاً بدانید که پیش از اسباب کشی چه کارهایی را و در چه بازه زمانی انجام دهید. با این روش با خیالی راحت می توانید بر روی جمع و جور کردن وسایل خود تمرکز نمایید. فراموش نکنید که حتی کوچک ترین و پیش پا افتاده ترین مورد در چک لیست اسباب کشی بررسی شود. در ادامه این مقاله، مواردی که اهمیت بیشتری در این چک لیست دارند را به همراه دسته ای از نکات دیگر برای شما بیان می کنیم.

نکته: تماس با یک شرکت باربری معتبر و خوش نام

ابتدا پیشنهاد می کنیم تا با یک شرکت باربری مناسب تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که شرکت های خوب باربری، تماس های بسیاری از طرف مشتریان خود دریافت می کنند، به همین دلیل باید از قبل، برای روز اسباب کشی رزرو نوبت را انجام داده باشید. برای اعتبار سنجی این شرکت ها نیز کافی است تا به شبکه های اجتماعی آن ها سر بزنید و میزان رضایت مندی از آن ها را از نظرات مشتریان در گذشته دریابید. بد نیست بدانید که آن دسته از باربری ها که عضو اتحادیه باربری هستند، قیمت های مناسب تری را ارائه می دهند.

چک لیست شامل چه موردی می شود:

چک لیست شامل چه موردی می شود

۶ تا ۸ هفته پیش از جا به جایی

  • از چند شرکت که کار اسباب کشی را انجام می دهند، قیمت بگیرید.
  • لیست خدماتی که ارائه می دهند را بررسی کنید و مناسب ترین روز را برای اسباب کشی مشخص کنید.
  • چیدمان مناسب برای مبلمان در منزل جدیدتان را مشخص کنید.
  • یک فهرست از لوازم خانه در چک لیست اسباب کشی تهیه نمایید.
  • ترتیب زمان انتقال بچه ها به مدرسه جدید را بدهید.
  • برای قبوض جدید که پرداخت نشده اند، یک آدرس جدید تعیین کرده و در اختیار مدیر ساختمان قبلی خود قرار دهید.
  • همگی کمد ها و کشو ها را مرتب و تمیز کنید.

بخوانید درباره: کار هایی که باید قبل از اسباب کشی انجام دهیم چیست؟

۴ تا ۶ هفته پیش از حرکت

  • کار بسته بندی را شروع نمایید. پس این موارد را جهت شروع کار حتما تهیه کنید: بابل ضربه گیر، کارت اسباب کشی، نوار چسب و برچسب نشانه گذاری.
  • فراموش نکنید که مواد موجود در یخچال را دور بریزید یا قبل از حرکت مصرف کنید.
  • وسایلی که به آنها احتیاج ندارید را اهدا کرده یا بفروشید.
  • برای نظافت و تمیز کردن فرش ها و پرده ها با شرکت خدماتی مخصوص برای شستشوی آن ها هماهنگ کنید.
  • فراموش نکنید که برای جا به جایی حیوانات خانگی هم باید برنامه داشته باشید.
  • گلدان های خود را جهت جا به جایی به خانه جدید آماده کنید.

۲ تا ۳ هفته پیش از جا به جایی

اسباب کشی

  • اسناد و لوازم مهم و با ارزش را به مکان های امن قرار داده یا اقدام به حمل آن ها با ماشین کنید.
  • آدرس جدید خود را به دوستان، خانواده و هر کسی که نیاز است تا با او ارتباط داشته باشید، بسپارید.
  • خبر دادن به محل کار خود را در چک لیست اسباب کشی خود قرار دهید و با آن ها در مورد یک مرخصی یک تا دو روزه صحبت کنید.

۱ تا ۵ روز پیش از حرکت

  • یخچال فریزر را از برق بکشید و اقدام به یخ زدایی از آن بنمایید.
  • اجاق گاز، کولر و یخچال را کاملا تمیز کنید.
  • اتصالات فاضلاب ظرف شویی، لباس شویی و شیر های آب را جدا کنید.
  • جدا سازی و بسته بندی لوسترها و لوازم تزئینی را شروع کنید.
  • با شرکت حمل بار در مورد بازه زمانی دقیق رسیدن کامیون حرف بزنید و تایید های لازم را بگیرید.
  • لوازم بزرگ تر و مبلمان را پاکیزه کرده و با استفاده از سلفون و بابل رپ اقدام به بسته بندی آن ها کنید.
  • در صورتی که نیاز بود، مودم، کابل و جعبه کابل را جدا کنید.
  • الباقی لوازم را جمع کرده و تمام کارهای مربوط به بسته بندی را تمام نمایید.
  • برای روز حرکت حتما یک وعده غذایی مناسب حاضر کنید.

چک لیست مربوط به روز حرکت:

  • برای راحت جا شدن تختخواب ها در کامیون آن ها را باز کنید.
  • درون کمدها و کابینت ها را بار دیگر چک کنید تا مطمئن شوید چیزی جا نمانده باشد.
  • به عنوان کسی که مدتی در این خانه زندگی کرده است، با چم و خم آن آشنا هستید، بنابراین بد نیست تا برای ساکنین بعدی حتما یک برگه راهنما بگذارید.
  • پس از اینکه لوازم خود را باز کردید، پیشنهاد می شود که کارتن ها و تمامی لوازم بسته بندی که از شرکت اثاث کشی گرفته اید به آن ها باز پس دهید. ضمن اینکه می توانید این وسایل را به افرادی که قصد اسباب کشی دارند و نیازمند آن ها هستند، نیز بدهید.

برای دیدن بهترین باربری ها و حمل اثاثیه منزل در شهریار و اندیشه کلیک کنید.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید