برای فعال کردن بزرگنمایی کلیک کنید
بارگذاری...
ما هیچ نتیجه ای پیدا نکردیم
نقشه باز
نمایش نقشه راه ماهواره ترکیبی زمین موقعیت من تمام صفحه قبل بعد
جستجوی پیشرفته

دیزاین میز باغ تالار

برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار یک انتخاب متفاوت و خاص برای دوست داران فضای باز می باشد. با این حال طراحی تکراری و یک شکل فضای باغ ها که ممکن است در چندین و چند عروسی استفاده شود، مورد پسند زوج های جوان نیست و به گونه ای می خواهند، فضای عروسی آنها خاص و منحصر به فرد باشد. برای همین منظور از بعضی از مدیران باغ تالارها در کنار هزینه های دیگر، یک طراح و دیزاینر خلاق استخدام می کنند تا در زمان حضور زوج های جوان به آنها مشاوره بدهد و در یک تعامل خوب، فضا را نزدیک به سلیقه زوج جوان طراحی کند. همچنین ایده های خود را نیز برای زوج های جوان بیان کند تا در صورت تایید آن، در شب عروسی استفاده شود. در این مطلب به نکات مهمی درباره طراحی و دیزاین میز‌ باغ تالار خواهیم پرداخت که تاثیر متفاوتی در برگزاری جشن شما خواهد داشت.

پس این مطلب را چه مدیران باغ تالارها و چه زوج های جوان که در آستانه برگزاری مراسم هستید از دست ندهید.

دیزاین میز تالار

نکاتی را که باید در طراحی میز باغ تالار حتما لحاظ کنیم

بعضی موارد و نکات وجود دارند که شما با هر سبک و سلیقه ای بخواهید محیط را طراحی کنید، باید آنها را در نظر بگیرید، از جمله مسیر رفت و آمد، محل قرارگیری عروس و داماد، نور مناسب برای میزهای پذیرایی و …

پس ابتدا به بایدهایی بردازیم که دیزاین میز باغ تالار را استاندارد می‌کند.

  • تمام مهمانان باید عروس و داماد را ببینند

اولین نکته این است که شما فضا را باید طوری در نظر بگیرید که بعد از چیدمان و قرار دادن همه چیز در سر جای خود، تمام مهمانان توانایی مشاهده عروس و داماد و اتفاقاتی که در جشن می‌افتد را داشته باشند. چرا که همه آمده اند این زوج خوشبخت را ببیند و از فضای رقص و شادی لذت ببرند. برای اینکه این مورد به درستی رعایت شود، ابتدا چند میز در نقاط انتهایی طرح خود قرار دهید و لحظاتی خود را جای مهمانی که در آن ناحیه قرار گرفته است بگذارید. اگر همه چیز مناسب بود، می‌توانید طرح خود را پیاده کنید، در غیر این صورت بهتر است، به فکر طرح بعدی باشید.

  • رفت و آمد راحت در فضای باغ تالار

موضوع بعدی که در نوع طراحی میز‌ها و چیدمان آنها باید در نظر بگیرید، ایجاد مسیری برای رفت و آمد مهمانان، بازی بچه ها و همچنین عوامل تدارکات و پذیرایی می‌باشد. اگر شما یک طرح بسته و بدون مسیر را طراحی کنید یا اینکه مسیر رفت و آمد به یک طرف ختم شود، بی نظمی اتفاق خواهد افتاد و هر قدر که طرح شما جذاب و خاص باشد، موجب ناراحتی و مشکلات خواهد شد. بنابراین در طراحی و چیدن میز‌های باغ تالار چند مسیر رفت و آمد را در نظر بگیرید که همه مهمانان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. در ادامه در بحث دیزاین باغ تالار به روشنایی آنها خواهیم پرداخت.

میز باغ تالار

  • روشنایی میز‌های باغ تالار

شما قرار نیست فضایی چون کافه‌های نیمه تاریک بوجود بیاورید، بلکه باید فضای پرنور و روشن طراحی کنید. از آنجایی که فضای باغ یک فضای آزاد است، برای روشنایی یک فضای خاص نسبت به محیط سر بسته، نور بسیار بیشتری لازم می باشد. بنابراین باید پایه های نور سیار یا نورهایی که از تیرهای مختلف می تابد به گونه ای تنظیم شود که برای کسی درد سری نداشته باشد و در عین حال یک نور نرم و یک دست در فضا پخش شود. رنگ نور به گونه ای نباشد که حالت زننده داشته باشد و چشم ها را اذیت کند.

  • فضای بین میزهای باغ تالار را خلوت کنید

از قرار دادن وسایل تزئینی یا ایجاد چیدمان و ساخت طرح‌های نمایشی در بین میزها خودداری کنید. میزها باید به گونه ای باشند که افراد به راحتی بتوانند اطراف خود و مهمانان را مشاهده کنند. هر طرح و ایده جانبی که دارای ارتفاع می باشد باید در محیط کناری میزها قرار بگیرد تا مانع دید کسی نشود. در کل فضای باغ ها دارای طراحی طبیعی و گل و گیاه زیاد می باشد که از این رو برای عروسی انتخاب می شود، اگر قرار باشد شما آن را پر از طرح و ایده کنید که فضای سبز میان میزها ناپدید شود، چرا در سالن مراسم برگزار نشود؟

  • میزهای باغ تالار دارای ظرفیت مختلف باشد.

یکی از مهم ترین نکات در دیزاین میز‌ باغ تالار ظرفیت آن است. در خیلی از طراحی ها دیده می شود تمام میزها به یک اندازه و یک تعداد طراحی می‌شود. درست است شبیه یک پادگان نظامی در زمان رژه، نظم بسیار دقیقی دارد، اما وقتی مهمانان در مراسم حضور پیدا کنند خبری از این نظم نیست. چرا که اصولا افراد در جمع صمیمانه خیلی نزدیک خود قرار می گیرند از این رو یک میز دارای تعداد صندلی خالی است و در اطراف یک میز کوچک بیش از 5 الی 6 نفر نشسته اند.

پیشنهاد حرفه ای که دسته زیادی از خانواده ها را پوشش می دهد، بکارگیری اغلب میزها با ظرفیت 4 نفر است که در کنار این میزهای 4 نفری، تعدادی میز 6 و 8 نفری نیز استفاده شود. در این حالت خانواده‌ها و دوستان کنار یکدیگر در فضای شاد و بهتری قرار خواهند گرفت و برای باهم بودن، میز و صندلی جابجا نمی کنند.

این مقاله را نیز بخوانید : تشریفات عروسی در باغ با تالار چه تفاوتی دارد

دیزاین میز باغ تالار

  • میزهای باغ تالار به چه شکل باشند

یکی از مواردی که در زمان خرید میز باغ تالار برای صاحبان این فضا بسیار مهم است، طرح میز است. اینکه آیا میز گرد بهتر است یا میز‌های مربعی و مستطیلی شکل؟

این مورد بیشتر به فضای شما و ایده‌هایی که در ذهن دارید بستگی دارد، اما حتما از یک مدل میز استفاده کنید و به هیچ وجه به فکر استفاده ترکیبی از اشکال دایره و مربع با هم نباشید. میزهای دایره ای برای طراحی و دیزاین متقارن و نامتقارن بیشتر کاربرد دارند. چرا که بدون گوشه می باشند و با خطای دیدی که ایجاد می کنند، آشفتگی یا چیدمان غیر خطی را خیلی نشان نمی دهند. اما میزهای مربعی و مستطیلی شکل، نوع چیدمان را متفاوت نشان می دهند هرچند که در طراحی آنها باید بسیار دقت کرد.

  • طراحی و دیزاین روی میزها در باغ تالار

حالا که به چیدمان و نوع میزها پرداختیم، وقت آن است که ببینیم روی میز چه فضایی باید ایجاد شود. اولین مورد رومیزی می باشد. رنگ و طرح رومیزی جلوه خاصی به فضا می دهد و به گونه ای لباس میزها به حساب می آیند. بنابراین از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید و تا حد امکان مقدار کافی در اطراف میز به سمت پایین آمده باشند. این شکل رومیزی جلوه متفاوتی را به میزها می دهد.

فضای یک میز خیلی زیاد نیست. پس باید در نظر داشته باشید که اگر از شمع یا گیفت یا موارد این چنینی قرار است استفاده کنید، خیلی سطح میز را نباید شلوغ کنید. چرا که در کنار میوه و پذیرایی‌های دیگر باعث آشفتگی و بی نظمی می‌شود. نور دهی به سطح میزها بالا باشد. ظروف، قاشق و چنگال‌ها کامل تمیز و مرتب چیده شده باشند. مواردی مانند دستمال کاغذی اصلا فراموش نشود.

همچنین بخوانید : نکات برگزاری عروسی در باغ تالار و فضا های آزاد

  • تناسب رنگ در طراحی میز باغ تالار

یکی از مواردی که باید در دیزاین میز باغ تالار و طراحی وسایل روی میز در نظر بگیرید از جمله رو میزی، مساله رنگ است. چرا که رنگ ها با هم ترکیب می شوند و در نگاه اولیه انرژی های متفاوتی را انتقال می دهند. بنابراین بهتر است در این زمینه بسیار دقت کنید و از بکار بردن رنگ های متضاد که حالت تنشی ایجاد می کند بپرهیزید.

باید تغییر رنگ در طراحی بسیار ملایم و نرم صورت گیرد. در صورتی که روی میزها از گل استفاده می کنید. به ترکیب رنگ گل ها  و رومیزی ها نیز توجه کنید. چرا که یک گل سرخ هرچند زیبا باشد بر روی یک رومیزی قرمز، آنقدر جلوه نخواهد داشت که در یک پس زمینه روشن و متفاوت خود نمایی می‌کند.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید