قیمت خانه در شهریار و اندیشه چقدر است؟

تورم سنگین قیمت‌های مسکن در دو سال گذشته آنقدر زیاد بوده است که بعضی اعداد در شهر‌ها و محل‌های متفاوت به گونه‌ای است که به هیچ نوع قابل باور نیست، اما واقعیتی است که با آن روبرو هستیم و متاسفانه پولی که دو سال پیش امکان خرید خانه در محله هایی از تهران را نیز فراهم می‌کرد امروزه در شهرهای اطراف هم به راحتی توانایی خرید را ایجاد نمی‌کند. در راستای اطلاع رسانی و پاسخ به نیاز قشر زیادی از دوستان که در اطراف تهران به دنبال خرید خانه هستند، این مطلب را آماده کردیم تا به دو محدوده اندیشه و شهریار بپردازیم و قیمت خانه در شهریار و اندیشه را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید تا ببینیم شرایط مسکن در این دو منطقه به چه شکل است.

قیمت خانه در اندیشه و شهریار

قیمت خانه در شهریار و اندیشه و سایر نقاط بر اساس چه مواردی تعیین می شود ؟

قبل از اینکه به صورت منطقه‌ای وارد بحث قیمتی مسکن شویم، ذکر چند نکته الزامی می‌باشد. دوستان زیادی در زمانی که بحث قیمت‌های مسکن در شهرهای اطراف می‌شود، این‌ همه تورم و گرانی را متناسب با جامعه شهری و سطح در آمدی آن منطقه نمی‌دانند. این حرف کاملا منطقی است و باید گفت متاسفانه همینطور است. اما چرا قیمت‌ها اینقدر بالا می‌رود حتی در شهرهایی که خرید و فروش زیاد نیست و مهاجرپذیر هم نیستند؟

ابتدا تورم در قیمت زمین، شما ناچارید بپذیرید که در دو سال گذشته در تمام کشور، زمین به نسبتی افزایش قیمت داشته است. این افزایش قیمت با توجه به عوامل زیادی ممکن است از دو تا چند برابر باشد. از طرفی هزینه اولیه ساخت یک واحد مسکونی مطرح است. وقتی قیمت مصالح ساختمانی مانند آهن، سیمان، گچ، شیر آلات، کاشی و سرامیک، سیم و وسایل برق کشی، هزینه کامیون و حمل و نقل و … اینقدر زیاد شده است پس روی قیمت نهایی مسکن نیز تاثیر گذار است.

بنابراین فرقی نمی‌کند در تهران باشد یا در لب مرز، هر جای ایران که بخواهید خانه‌ای بسازید، هزینه‌های ساخت چندین برابر شده و این موضوع باعث می‌شود دیگر مثل قدیم تفاوت موقعیت مکانی مطرح نباشد.

زمانی شما با توجه به تغییر محل در شهرها، تفاوت قیمت‌های بالایی را می‌دید، اما در شرایط کنونی چیزی به نام محل ارزان و خانه ارزان دیگر وجود ندارد. هزینه تمام شده یک واحد وقتی چند صد میلیون است، متاسفانه دیگر سخت می‌شود ملک ارزان پیدا کرد.

با این مقدمه شروع کردیم، تا بگوییم خود را آماده کنید که انتظار قیمت خیلی پایین در شهریار و شهر جدید اندیشه هم نداشته باشید. در ادامه می توانید در مورد قیمت خانه در شهریار و اندیشه مطالعه بیشتری داشته باشید.

حدود قیمت خانه در محدوده اندیشه و شهریار

از مسکن در شهریار و اندیشه چه خبر؟

شهریار با قرارگیری در موقعیت جغرافیای جنوب غربی تهران و بین دو شهر تهران و کرج، بخاطر دسترسی که ایجاد کرده است، جذب جمعیت بالایی را در این سالهای اخیر به خود دیده است. این شهر از نظر قیمتی در دو سه سال پیش بسیار مناسب بود و خیلی از افرادی که محل کارشان حتی در تهران بود، برای اینکه بتوانند خانه مستقل داشته باشند یا خانه بزرگتر نسبت به تهران داشته باشند، شهریار را به عنوان محل زندگی انتخاب کردند. اگر شما به سایت‌ها و قیمت‌های سه سال پیش رجوع کنید، اعدادی می‌بینید که بسیار متفاوت با ارقام امروزی است.

در زمانی مسکن مهر‌های 35 تا 50 میلیونی در شهریار فراهم بود و خانه‌های ویلایی با قیمت های 200 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شد. اما امروزه شما بازه 8 تا 12 میلیون تومان در هر متر مربع را برای اکثر واحد‌ها و آپارتمان‌های منطقه باید در نظر بگیرید. این قیمت با توجه به طراحی، ساخت، امکانات، عمر بنا، موقعیت ملک و عواملی که در قیمت گذاری یک ملک تاثیرگذار هستند، دچار تغییر می‌شود.

اینکه خانه های 50 تا 70 میلیونی سه سال پیش امروزه بالای 500 تا 600 میلیون قیمت گذاری می‌شوند، چیزی نیست که ما بتوانیم در مورد آن بحث کنیم و نظر بدهیم، یک شرایط ایجاد شده است و باید تحت تاثیر تصمیمات کلان و مدیریت قوی کنترل شود. اما موردی که اهمیت دارد توجه به نکات اصلی در زمان خرید و فروش زمین و ملک می‌باشد. اینکه شما با آگاهی اولیه و شرایط در نظر گرفته شده در کنار استفاده از مشاوره‌های خوب برای خرید ملک اقدام کنید.

خانه های ویلایی در شهر جدید اندیشه و آپارتمان‌های نوساز نیز تا حدودی از این بازه قیمتی پیروی می‌کند، اما موارد خاص و طراحی‌های متفاوتی نیز در همه جا وجود دارد که دارای قیمت بسیار بالاتری باشد.در ادامه می توانید در مورد قیمت خانه در شهریار و اندیشه مطالعه بیشتری داشته باشید.

همچنین بخوانید : معرفی باغ تالار های شهریار و اندیشه

قیمت زمین، خانه ویلایی و باغ در شهریار و اندیشه

قیمت زمین، خانه ویلایی و باغ در شهریار و اندیشه

در زمینه خانه‌های ویلایی، باغ و زمین‌های متراژ بالا، رویکرد قیمتی تحت تاثیر عوامل متفاوتی خواهد بود. چرا که در یک زمین خالی خبری از آهن و سیمان نیست که بحث قیمت آنها نیز مطرح باشد. این بار در خرید زمین، مواردی چون جواز ساخت، نوع سند، دسترسی و موقعیت بیشترین تاثیر را دارند. قیمت‌ها بسیار پراکنده است و نمی‌شود گفت متری اینقدر می‌باشد. چرا که در یک وضعیت نابسامان و آشفته‌ای قرار داریم و قیمت‌های سلیقه‌ای و بدون کارشناسی روی سایت‌های فروش مانند دیوار و شیپور بسیار خودنمایی می‌کند.

در این موارد استفاده از فردی مطمئن و آشنا به منطقه و محیط بسیار می‌تواند کمک دهنده باشد. اما با این‌ حال در یک بررسی قیمتی کلی، هم متری 4 و 5 میلیون دیده می‌شود و هم متری 10 تا 12 میلیون در این خانه‌ها و زمین‌ها رویت می‌شود. باز تاکید داریم که در مورد خانه‌هایی با طراحی خاص و سبک متفاوت صحبت نمی‌کنیم. در این مطلب بیشتر به خانه و زمین‌هایی می‌پردازیم که در خرید و فروش عمومیت جامعه مورد جابجایی قرار می‌گیرد.

ثبت پلاک مسکونی، حضور امتیاز‌های مهم آب، برق، گاز و تلفن در محل زمین، دسترسی به خیابان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی، همه و همه مواردی هستند که تاثیر بسزایی روی قیمت‌ها دارند و در زمان خرید باید به آنها نیز توجه شود. در کنار این موارد دسترسی به ساختمان‌های اداری و پزشکی، بیمارستان‌ها، مدارس و بانک‌ها هم در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند. در ادامه می توانید در مورد قیمت خانه در شهریار و اندیشه مطالعه بیشتری داشته باشید.

همچنین بخوانید : مالیات درآمد بر اجاره چیست

جمع بندی وضعیت مسکن و زمین در شهریار و اندیشه

زمانی این شهر و منطقه امید انسان‌های جوان و یا عزیزانی بود که می‌خواستند هرچند با مشکلات زیاد، اما سایه‌ای را روی سر خود داشته باشند. متاسفانه در شرایط امروزی این شهر‌ها هم از یک طرف دچار تورم شده‌اند و از طرفی دیگر، با افزایش جمعیت و تقاضا روبرو بوده‌اند، برای همین دیگر نمی‌شود از آن به عنوان منطقه و شهری برای آینده نام برد.

اما به طور کلی برای پیدا کردن خانه ی خوب با قیمت مناسب باید به املاکی های آن منطقه مراجعه کنید. می توانید در سایت زرافه مشاور املاک شهریار و اندیشه را بیابید.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید