جستجوی پیشرفته

راهنمای انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی

امروزه لوازم آرایشی و بهداشتی تقاضا و عرضه بالایی دارند، به طوری که این موارد روزانه در حجم انبوه تولید و ارائه می‌شوند؛ مطمئناً از نگرانی‌های شما خانم‌ها تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب و مطلوب و همینطور باکیفیت می‌باشد. در این مقاله ما به شما راهنمای انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی را ارائه می دهیم و شما می توانید با مطالعه این محتوا بهترین لوازم آرایشی را برای خود انتخاب کنید.

برای اینکه لوازم آرایش مناسب تهیه کنید اول باید پوست خود و تناژ آن را به خوبی بشناسید، همانطور که می‌دانید رنگ پوست می‌‌تواند سفید، گندمی و تیره باشد، انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی به گونه‌ای باشد که آرایشی متناسب با رنگ پوست خود داشته باشید.

اگر پوست تیره زیتونی دارید پوست شما گرم و اگر رنگ آن بین زیتونی و صورتی است‌،‌ پوست شما خنثی است، در صورت داشتن پوست‌هایی که قرمز هستند، تناژ پوست شما سرد است. در این خصوص می‌‌توانید از رنگ رگ‌هایتان نیز کمک بگیرید، طوری که رگ‌های آبی نشان دهنده پوست سرد و رگ‌های سبز نشان دهنده پوست گرم هستند، اگر در هنگام انداختن دستبند نقره ای و طلایی تفاوت چندانی بر روی پوست شما ندارد احتمالاً  پوست شما خنثی است.

راهنمایی در زمینه انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی از آن جهت ضروری است که به شما کمک می‌کند تا تمام لوازم را مناسب با تناژ پوست خود انتخاب کنید و آرایش به صورتی جذاب روی پوست شما بنشیند، پس با راهنمای انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانید رژگونه، سایه، کرم پودر و رژ خود را مناسب با لباس خود انتخاب کنید، به طوری که استایل شما را بسیار شیک و مناسب تر جلوه دهد.

برای مشاهده ارایشگاه های زنانه در منطقه اندیشه و شهریار کلیک کنید.

راهنمای انتخاب رژ در لوازم آرایشی

راهنمای انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی

  • رژ

از دیگر لوازم مورد نیاز در زمینه میک‌آپ، رژ لب می‌باشد. یک انتخاب مناسب در این زمینه می‌تواند به شما زیبایی دوچندان ببخشد. رژ لب می‌تواند یک تناسب دلنشین با صورت شما ایجاد نماید که یک زیبایی نچرال در عین حال دوست داشتنی را به صورت شما هدیه می‌دهد، پس شما باید رنگ و مارک مناسب با صورت خود را تشخیص دهید.

در صورت داشتن پوست تیره می‌توانید از رژهای تیره‌تر استفاده کنید، در صورت داشتن پوست‌های روشن می‌توانید از رژ‌های صورتی، هلویی نود و قرمز جگری استفاده کنید، برای پوست‌های گندمی می‌توانید از رنگ‌های صورتی و قرمز استفاده کنید و برای پوست‌های برنزه، بهترین رنگ رژ لب، صورتی و قرمز کم رنگ می‌باشد.

  • سایه

اگر از سایه استفاده می‌کنید همانطور که گفته شد ابتدا پوست خود را بشناسید، افرادی که پوست‌های تیره دارند می‌توانند از سایه‌هایی به رنگ قهوه‌ای براق یا به مقدار کم از رنگ‌های آبی یا سبز استفاده کنند، به طوری که سایه شما بسیار کمرنگ باشد تا چشمان شما را زیباتر نشان دهد، در صورت داشتن پوست‌های زرد، رنگ‌های خاکستری، ارغوانی و آبی رنگ مناسب پوست شماست، در صورت داشتن پوست قهوه‌ای روشن می‌توانید از سایه سبز، ارغوانی و آبی استفاده کنید.

اگر پوست سبز و یا روشنی دارید از رنگ سایه‌هایی استفاده کنید که از پوست شما کمی تیره‌تر است، می‌توانید به مقدار کمی از رنگ‌های براق نیز استفاده کنید تا چشمان شما برجسته‌تر نشان داده شود، اما در مورد  پوست‌های گندمی می‌توان گفت اکثر سایه‌ها مناسب این پوست می‌باشد.

  • کرم پودر

برای یک آرایش خوب اولین نکته انتخاب کرم پودر مناسب است. کرم پودر نقش مهمی در داشتن چهره بی‌عیب و نقص دارد چرا که کار زیرسازی آرایش و یکدست شدن پوست را به عهده دارد. برای این که کرم پودر به خوبی روی صورت بنشیند باید در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی خود دقت کنید، اگر پوست چربی دارید بهتر است از کرم پودرهای مایع که فاقد چربی هستند استفاده کنید به طوری که چربی پوست شما را نیز جذب کنند.

در صورت داشتن پوست های خشک بهتر است از کرم پود‌های مایع آبرسان استفاده کنید، کرم پودرهایی که بافت کرمی دارند برای مرطوب شدن پوست استفاده می‌شوند، در صورت داشتن پوست‌هایی که نه چرب و نه خشک است، بهتر است از هر دو کرم پودر استفاده کنید، برای پوست‌های حساس باید دقت بیشتری به خرج دهید و از کرم پود‌رهای معطر با افزودنی برای پوست حساس خود استفاده نکنید.

نکات مهم راهنمای خرید لوازم آرایشی

  • رژگونه

در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از موارد با اهمیت انتخاب رژگونه مناسب با رنگ پوست می‌باشد، همان طور که می‌دانید رژ گونه نقش موثری در آرایش دارد و بسیار پرکاربرد است. از طرف دیگر رژگونه مدل‌های متنوعی دارد، رژگونه پودری یکی از انواع پرطرفدار این محصول است که در صورت داشتن پوست چرب یا متوسط می‌توانید از این رژگونه استفاده کنید. اگر پوست خشک یا ملایمی دارید بهتر است از رژگونه‌های کرمی استفاده کنید تا روی پوست شما بهتر بنشیند، رژگونه‌های مایع و ژله‌ای نوع دیگر و پرکاربرد است که کیفیت بالاتری دارد و به مدت بیشتری روی پوست می‌ماند.

برای مشاهده لیست قالیشویی های منطقه شهریار و اندیشه کلیک کنید.

  • ضد آفتاب

در رو‌زهای آفتابی، ضد آفتاب بسیار پرکاربرد می‌باشد در خرید ضد آفتاب دقت داشته باشید که اگر پوست خشکی دارید ضد آفتابی انتخاب کنید که آبرسان و مرطوب کننده باشد. همچنین اگر برای کودکتان ضدآفتاب تهیه می‌کنید باید مخصوص باشد، ضد آفتابی بگیرید که در برابر اشعه مقاومت نشان بدهد و اگر آلرژی دارید با پزشک برای استفاده از نوع ضدآفتاب مشورت کنید، ضدآفتاب‌ها انواع مختلفی دارند مانند sfp30 برای پوست‌های روشن و sfp15 برای پوست‌های تیره و آفتاب ملایم.

  • خط چشم

پیش از خرید خط چشم به این نکته در راهنمای انتخاب لوازم آرایشی توجه داشته باشید، خط چشم انواع مختلفی مانند ماژیکی، مدادی و مایع دارد، خط چشم‌های مدادی استفاده راحت‌تری دارند و به همین دلیل کاربرد آن‌ها بسیار زیاد است، با خط چشم‌های مایع می‌توانید خط چشم زیباتری را برای خود بکشید، اما کار با آن‌ها کمی دشوار است، برای اینکه به چشم‌های خود حالت بدهید می‌توانید از خط چشم ماژیکی استفاده کنید.

  • ریمل

ریمل‌های ضد آب گرچه پرکاربرد هستند، اما به مرور زمان مژه‌های شما را دچار مشکل می‌کند، بنابراین سعی کنید زیاد از آن‌ها استفاده نکنید، اصولا لوازم آرایش میکروب دارند و نباید از آن‌ها زیاد استفاده کرد، به خصوص ریمل که می‌تواند به چشمانتان آسیب برساند، پس در خرید آن دقت لازم را داشته باشید.

اهمیت انتخاب لوازم آرایشی مناسب

اهمیت انتخاب لوازم آرایشی مناسب

لوازم آرایشی از محصولاتی است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دنبال آن کیفیت این محصول اهمیت بالایی دارد، چرا که در مدت‌های طولانی روی پوست می‌‌‌ماند و در صورت نامناسب بودن می‌تواند خطراتی برای پوست داشته باشد، باید در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی دقت شود، به طوری که در صورت خرید لوازم آرایشی نامرغوب، به پوست و چشم خود آسیب می‌رساند و یا می‌تواند مواد سمی را وارد بدن کند.

در صورت انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی نامرغوب به مشکلات پوستی مواجه می‌شوید. همانطور که می‌دانید لوازم آرایشی از مواد شیمیایی و عطر هستند و استفاده از مواد نامرغوب باعث می‌شود که پوستتان تخریب شود و اگر این مشکل به زیر پوست نفوذ کند مشکلاتی را بوجود می‌آورد که ممکن است باعث به وجود آمدن سرطان پوست شود و یا باعث پیری پوست و تخریب آن به مرور زمان شود.

برای مشاهده لیست مزون و خیاطی زنانه کلیک کنید.

نکات راهنمای خرید لوازم آرایشی

  • ماندگاری لوازم آرایش: هرچه کمتر از لوازم آرایشی استفاده کنید، پوست شما سالم تر خواهد ماند و از طرفی هرچه ماندگاری لوازم آرایش کمتر باشد به این معناست که مواد افزودنی کمتری دارد و مناسب‌تر می‌باشد.
  • پلمپ باشد : در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از نکات این است که دقت کنید محصول پلمپ باشد و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • از ترکیبات سمی کمتری در ساخت آن استفاده شده باشد : اگر پوست حساسی دارید دقت کنید که لوازم آرایشی مناسب را تهیه کنید تا پوست شما دچار مشکل نشود، همچنین مهم است که این لوازم ترکیبات سمی کمتری داشته باشند و از مواد شیمیایی کمتری در تولید آن‌ها استفاده شده باشد.
  • باکیفیت باشد : برای خرید لوازم آرایشی مناسب به یاد داشته باشید که از کیفیت آ‌ن‌ها اطمینان حاصل کنید، برای مثال برای خرید یک ریمل مرغوب باید به تاریخ تولید آن دقت کنید و ریملی را انتخاب کنید که تازه تر باشد، اگر چشمانی حساس دارید از نوع ضد حساسیت آن استفاده کنید.

برندهای محبوب لوازم آرایشی

برندهای محبوب لوازم آرایشی

در راهنمای خرید لوازم آرایش تعدادی برندهای مرغوب و معتبر وجود دارد، فاکتور‌های متفاوتی برای محبوب و معتبر بودن یک برند لوازم آرایشی وجود دارد، از مهم‌ترین آن‌ها داشتن کیفیت بالا، قیمت مناسب و ماندگاری زیاد است، همچنین تنوع محصول نیز از دیگر مزایای یک برند آرایشی به حساب می‌آید در واقع این لوازم باید به گونه‌ای باشد که در حین اینکه به مدت طولانی از آن‌ها استفاده می‌‌شود، ماندگاری بالایی دارد و کمترین آسیب را به پوست وارد کند و از طرفی از مواد شیمیایی کمتری در ساخت آن استفاده شده باشد.

به عنوان مثال محصولات آرایشی و بهداشتی مک، هدی بیوتی و نارس از محصولات پرطرفدار و محبوب بازار به شما می‌آیند، محصولات فرانسوی دیور نیز  از کیفیت بالایی برخوردار است. این لوازم مورد پسند آرتیست ها، آرایشگرهای حرفه ای و خوب و اکثر مردم قرار گرفته است و کیفیت آن‌ها بسیار بالاست، همچنین تنوع رنگ این محصولات از دیگر نکات مثبت آن‌هاست.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در مورد راهنمای انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی صحبت کنیم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهیم. لوازم آرایش امروزه بسیار پرمصرف بوده و در برندهای مختلف در بازار عرضه می‌شود، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از برندهای اصل خریداری کنید تا به سلامتی خود آسیبی نرسانید، تقریبا هر سه ماه یک بار لوازم آرایش خود را عوض کنید، در انتخاب لوازم آرایش و نوع استفاده آن‌ها دقت کافی را داشته باشید تا آسیب جدی به پوست خود وارد نکنید.

همچنین از فروشگاه ها و مغازه های لوازم آرایشی خرید کنید که معتبر هستند و محصولات خود را به صورت اصل و باکیفیت به فروش می رسانند.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید