جستجوی پیشرفته

نکات مهم در مورد تمیز کردن حلقه نامزدی

حلقه نامزدی و ازدواج از مواردی است که دوست داریم آن را سالیان زیادی نگه داریم و هیچ وقت آن را از خود دور نکنیم. از همین رو ممکن است دچار کثیفی و کدری شود و از آنجایی که شما تصمیم به فروش آن یا تعویض آن ندارید، پس بهتر است راهی برای تمیز کردن و براق شدن آن پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های طلا به براق بودن و درخشان بودن آن است پس مطمئن باشید به تمیز کردن حلقه نیاز پیدا می‌ کنید. اما در میان راه های زیادی که به عنوان تمیز کردن حلقه نامزدی معرفی می شود باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این مطلب علاوه بر مروری بر راه های تمیز کردن حلقه نامزدی به نکات مهم در مورد تمیز کردن حلقه نامزدی نیز خواهیم پرداخت.

چرا حلقه نامزدی کثیف می شود؟

قبل از اینکه به تمیز کردن حلقه ازدواج بپردازیم و نکات آن را بیان کنیم، بهتر است بدانیم چه عواملی باعث کدر و کثیف شدن حلقه می شود تا با کاهش این عوامل در مرحله اول از کثیف شدن جلوگیری کنیم یا میزان آن را کاهش بدهیم. ترکیب چربی، رطوبت و گرد و غبار هوا بیشترین تاثیر را روی کدر شدن حلقه ازدواج می گذارند. چربی از موادی مانند کرم ها، ماسک ها، محصولات آرایشی و موارد از این دست که ما در طول روز با آنها سر و کار داریم به محل حلقه نفوذ کرده و دور آن جمع می شود. در مرحله بعدی رسیدن رطوبت و گرد و غبار که با این چربی ترکیب می شوند، لایه کدر و تیره ای را روی سطح حلقه بوجود می آورند.

پس در فواصل کوتاه با دستمال کاغذی تمیز سطح حلقه را از چربی، رطوبت و گرد و غبار تمیز کنیم. این مورد باعث می شود که تیره شدن حلقه دیرتر اتفاق بیافتد.

چگونه حلقه نامزدی خود را تمیز کنیم

چگونه حلقه نامزدی خود را تمیز کنیم؟

با همه دقتی که به خرج بدهید بالاخره زمانی با کثیف و کدر شدن حلقه مواجه خواهید شد. در این شرایط مهمترین نکته در مورد تمیز کردن حلقه نامزدی استفاده از روش‌های معمول و بدون ریسک است، چرا که این روش ها در صورت تمیز کردن حلقه شما، آسیبی به آن وارد نمی‌کند:

نزدیک ترین راه و ساده ترین آن تهیه مخلوط آب گرم و صابون است. وقتی این ترکیب را آماده کردید مدتی حلقه را درون آب بگذارید و به آن به اندازه کافی زمان بدهید. سپس حلقه را از آب گرم در بیاورید و آن را با یک مسواک نرم تمیز کنید. این باعث می‌شود آلودگی های سطحی از بین برود.

در مرتبه بالاتر و برای دسترسی به تمیزی بیشتر می‌توانید از مخلوط آب گرم و آمونیاک هم استفاده کنید و همان مسیر گفته شده قبلی را طی کنید.

دقت کنید که برای تمیز کردن از ابزار و وسایل سخت استفاده نکنید، چرا که اگر حلقه شما کار شده باشد آسیب جدی به آن وارد می شود.

همچنین بخوانید : تشریفات عروسی در باغ با تالار چه تفاوتی دارد؟

  • نکات تمیز کردن حلقه های نگین دار نامزدی

اولین نکته این است که به راه های جلوگیری از کثیف شدن حلقه توجه داشته باشید تا نیاز به تمیز کردن نباشد یا دیرتر این نیاز بوجود بیاید.

نکته دوم این است که برای تمیز کردن حلقه هایی با نگین الماس یا سنگ دیگر از مواد شیمیایی نباید استفاده کرد. چرا که این مواد برای سطح نگین حلقه شما و حتی فلز پایه خطرناک است و ممکن است باعث از بین رفتن شکل ظاهری آن شود.

نکته سوم این است که در تمیز کردن حلقه نگین دار باید بسیار صبور و با آرامش باشید. گاهی تمیز شدن حلقه نیازمند این است که مدت خیلی طولانی تری را با یک وسیله نرم به تمیز کردن آن بپردازید، عجله کردن و استفاده از ابزار سخت مطمئنا برای شما ایجاد خسارت می کند.

همچنین بخوانید : نکات برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار و فضای آزاد

نکات مهم در تمیز کردن حلقه نامزدی

با توجه به مواردی که در مورد آنها گفتیم شما برای تمیز کردن حلقه نامزدی به یک محلول و یک وسیله مانند مسواک نیاز دارید. اما قبل از شروع تمیز کاری، در طول تمیز کاری و بعد از آن باید نکاتی را در نظر بگیرید. خیلی از این نکات در ظاهر ساده است، اما عدم توجه به آنها باعث مشکلات زیادی شده است.

  • جنس حلقه و نگین آن : شما باید متناسب با نوع حلقه ای که دارید و جنس سنگ آن محلول تمیز کننده را آماده کنید و از هر محلولی برای همه حلقه ها نمی شود استفاده کرد.
  • محیط تمیز کردن حلقه : در هر جایی و زمانی که یادتان افتاد یا چشمتان به حلقه افتاد، اقدام به تمیز کردن نکنید، مواردی بوده که بخاطر تمیز کردن حلقه در محیط های نامناسب، منجر به گم شدن حلقه یا افتادن آن درون محفظه و لوله ای شده است. اگر بچه کوچک در محیط شماست مراقب باشید. یک محل خاص را در نظر بگیرید و وسایل را با دقت در آنجا قرار دهید.

 

بررسی حلقه قبل از تمیز کردن

  •  ممکن است حلقه دچار ایراد یا مشکلی شده باشد، بهتر است قبل از تمیز کردن آن را بررسی کنید که در صورت وجود مشکل با فشار ثانویه در زمان تمیز کردن به کلی آن را خراب نکنید. در این موارد بهتر است به متخصص این کار در طلا سازی ها مراجعه کنید.
  • مخلوط آب گرم و صابون : قبل از استفاده از هر محلول و ماده تمیز کننده ای مدتی حلقه را درون مخلوط آب گرم و صابون قرار دهید و تمیز کردن اولیه را با همین مورد انجام دهید، شاید دیگر نیاز به مراحل بعدی نبود.
  • استفاده از برس نرم : برای تمیز کردن حلقه حتما از وسایلی مانند مسواک نرم استفاده کنید. به هیچ عنوان سعی نکنید با فشار و وسایل زبر آن را تمیز کنید و تیرگی آن را از بین ببرید.
  • شستن درست : بعد از برس زدن به خوبی آن را با آب ولرم بشورید. در این حالت مواد و چربی هایی که چسبندگی آنها از بین رفته، از روی حلقه برطرف می شوند.
  • خشک کردن حلقه : از پارچه بدون پرز و ظریف برای خشک کردن استفاده کنید.

آیا برای تمیز کردن حلقه عروسی آمونیاک خطرناک است

آیا برای تمیز کردن حلقه عروسی آمونیاک خطرناک است؟

در حالت کلی و با غلظت کم آمونیاک مشکلی ایجاد نمی کند، اما در شرایطی که نگین حلقه از الماس یا سنگ های زینتی باشد و دچار ترک شده باشد، بهتر است از محلول آمونیاک استفاده نکنید، چرا که به نگین حلقه شما آسیب وارد می کند. در این زمان از محلولهای ملایم استفاده کنید تا مواد پوشاننده و خارجی نگین دچار مشکل بیشتر نشوند.

اگر نگین شما متشکل از چند سنگ زینتی بود، سنگی را در نظر بگیرید که سختی و مقاومت کمتری دارد، محلول را مناسب با آن تهیه کنید، در همه موارد جنس حلقه و نگین خود را همیشه در نظر بگیرید و با این پیش فرض محلول را آماده کنید، در این حالت مشکلی برای حلقه شما پیش نمی آید.

همچنین بخوانید : لیست کار ها و وسایل های لازم برای برگزاری مراسم عروسی

جمع بندی نکات مهم در مورد تمیز کردن حلقه نامزدی

در این مطلب به طور کامل درباره نکات مهم در مورد تمیز کردن حلقه نامزدی و حلقه های نگین دار و راه های تمیز کردن آنها توضیح دادیم امیدوارم برایتان مفید بوده باشد.

البته اگر امکان آن را دارید که هر چند وقت یک بار از متخصص حرفه ای کمک بگیرید و از یک جواهر ساز بخواهید این کار را برای شما انجام دهد خیلی بهتر است. مطمئنا هیچ کسی به اندازه یک متخصص در این زمینه توانایی ندارد.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید