جستجوی پیشرفته

بهترین تاریخ برای عروسی

بعد از گرفتن بله ازدواج و توافق در شرایط اولیه، تازه اول هیجان و استرس برنامه‌ های مراسم شروع می‌ شود. البته بسته به روحیات و برنامه شما، نوع جشن، تعداد مهمانان و عوامل بسیار زیاد دیگر، این هیجان متفاوت خواهد بود. اما موردی که برای تمام جشن ها، چه ازدواج آسان، چه ازدواج پر هزینه، چه مهمان زیاد و پر از هیاهو، چه دورهمی ساده و آرام، یکسان است و اولویت اول می باشد، تاریخ برگزاری مراسم و انتخاب بهترین تاریخ برای عروسی است.

این تاریخ بر روی تمام اتفاقات جشن شما، از تعداد مهمانی که بتوانند در جشن شما شرکت کنند گرفته تا هزینه های تالار و جانبی مانند فیلمبردار، لباس عروس و … تاثیرگذار خواهد بود. پس انتخاب بهترین تاریخ برای عروسی بسیار مهم و حیاتی می باشد.

شما برای اینکه موارد دیگر مانند تالار، فیلمبردار، خرید وسایل و … را هماهنگ کنید، نیاز دارید تاریخ را مشخص کنید. اما در مشخص و ثابت کردن تاریخ باید یک سری موارد را در نظر بگیرید که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم.

زمان مورد نیاز تا برگزاری عروسی

اولین کار این است که دو خانواده با توجه به شرایط زوج جوان، ببینند چه فرصتی نیاز است تا بتوانند شرایط اولیه مانند خرید جهیزیه، اجاره یا خرید خانه و هماهنگی‌ های دیگر را انجام دهند. این مورد برای خانواده های مختلف متفاوت است. گاهی نیز موارد جانبی مانند تحصیل یکی از عروس یا داماد در شهر دیگر وجود دارد، پس اعلام می‌ کنند بعد از دو سال یا یک سال که درس تمام شد جشن بگیرند. در نهایت این زمان تعیین می شود و شما در یک جمع بندی به این نتیجه خواهید رسید که 6 ماه دیگر مراسم بگیرید یا یک سال یا هر فاصله زمانی دیگر.

بررسی تاریخ‌ های موجود در تقویم برای انتخاب بهترین تاریخ عروسی

بررسی تاریخ‌ های موجود در تقویم

شما وقتی تصمیم گرفتید برای شش ماه بعد ازدواج کنید، بهتر است با باز کردن تقویم و بررسی مناسبات آن یک ماه، وضعیت را بررسی کنید. ممکن است آن ماه به ماه‌های قمری برخورد کند که امکان حضور مهمان و جشن نیست، مانند ماه مبارک رمضان یا ماه محرم و صفر، پس این نکته را حتما در نظر بگیرید. در صورتی که به این ماه‌ها برخورد کردید باید چند ماه مراسم خود را جلو یا عقب بیاندازید.

مورد بعدی که در کشور ما برای تاریخ مهم است، بعد از ماه مربوط به روز می باشد. چرا که ممکن است یک جشن و عید مذهبی در وسط هفته داشته باشیم و خانواده ها بسیار استقبال کنند، یا در یک جمعه وفات و شهادت داشته باشیم که با مخالفت خانواده ها همراه شود.

همچنین بخوانید : تشریفات عروسی در باغ با تالار چه تفاوتی دارد؟

در نظر گرفتن فرهنگ خانواده ها

خانواده‌ها دارای تفکرات و مراسم متفاوت می‌باشند که در زمان تعیین تاریخ عروسی باید به آنها توجه کنید. مثلا بعضی خانواده ها به طولانی بودن دوران عقد و نامزدی حساس هستند. بعضی خانواده ها تاکید اساسی بر گرفتن مراسم در مناسبات مذهبی خاص را دارند یا گاهی خانواده هایی نیز با طولانی شدن دوره عقد مشکلی ندارند. این موارد باید در زمان تعیین تاریخ عروسی در نظر گرفته شود.

اگر از نظر خانواده ها مدت نامزدی و عقد دارای حساسیت خاصی نبود، می توانید با خیال راحت از نظر شرایط دیگر برنامه ریزی کنید. برای تعیین روز مراسم نیز علاوه بر اعیاد و جشن های سنتی، می توانید از مناسبات خاص مانند تولد خودتان یا همسرتان استفاده کنید، یا تاریخ سالگرد آشنایی و …

تنظیم تاریخ با توجه به محل عروسی

تنظیم تاریخ با توجه به محل عروسی

ممکن است زوج جوانی دوست داشته باشند محل برگزاری جشن خود را حتما در تالار انتخاب کنند و یا حتما در باغ باشد. اگر شما در رویا و آرزویتان برگزاری مراسم در باغ می باشد و می خواهید از امکانات آن بهره مند شوید، بهتر است شرایط فصلی را در نظر بگیرید.

برای باغ تالار عروسی ماه های فروردین، اردیبهشت، شهریور و اوایل مهر مناسب می باشد. چرا که در این ماه ها، هوا نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم. اما اگر هدفتان برگزاری جشن در تالار باشد. این مورد را می توانید در نظر نگیرید.

  • بیشتر مهمانان شما از چه فاصله ای می آیند.

با توجه به اینکه تمام زحمات شما برای برگزاری جشن، علاوه بر ساخت یک خاطره رویایی برای خود، ایجاد یک شب به یاد ماندنی و خوب برای مهمانان می‌باشد، پس باید آرامش آنها را نیز در نظر بگیرید. اگر مهمانان درجه یک و اصلی شما قرار است از شهر‌های مختلف و فواصل دور بیایند، باید تاریخی را در نظر بگیرید که همراه با تعطیلی رسمی باشد و اگر این تعطیلی در روزهای قبل و بعد نیز وجود داشته باشد که چه بهتر، مانند عید نوروز یا زمانی که یک تعطیلی رسمی با مناسبت شاد در کنار جمعه قرار می‌گیرد.

از طرفی تجربه نشان داده است که برگزاری مراسم در فصل هایی که به فصل مسافرت معروف هستند، از استقبال بیشتر مهمانان برخوردار بوده و مراسم در زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی و … برای مهمانان موانعی ایجاد کرده است. پس این نکته را هم در تعیین تاریخ در نظر بگیرید.

  • کاهش هزینه ازدواج با انتخاب تاریخ متفاوت

اگر در خانواده اولین فرزند هم باشید و خبر از برنامه های ازدواج نداشته باشید، حتما در مراسمات دیگر دیده اید یا شنیده اید که می‌گویند بهتر است در فصل شلوغ تالارها و مزون ها مجلس نگیرید. این حرف کاملا درست است. شما اگر مهمان کمی دارید و تصمیم به ازدواج آسان  و کم هزینه ای دارید، بهتر است در ایام وسط هفته و تاریخ هایی که شامل اعیاد مذهبی نمی باشد، مراسم عروسی را برگزار کنید.

بنابراین تاریخ را برای این مواقع در نظر بگیرید. حتی بعضی تالار ها، مزون ها و آرایشگاه ها در این ایام تخفیفات فوق العاده ای را قرار می دهند. شما می توانید با انتخاب بهترین تاریخ برای عروسی خود، علاوه بر ایجاد یک جشن پر هیجان، هزینه مراسم را نیز مدیریت کنید.

همچنین بخوانید : نکات مهم برای تمیز کردن حلقه ازدواج

  • عدم تداخل با مراسمات دیگر

شما برای تعیین کردن تاریخ ازدواج باید یک اطلاع کلی از سایر فامیل درجه یک داشته باشید. چرا که در صورت وجود یک مراسم در تاریخ مورد نظر شما، هم شما نمی توانید در آن مراسم فامیل شرکت کنید هم مهمانان و فامیل های مشترک بین دو راهی مراسم شما و مراسم دیگر گیر می کنند. مثلا قبلا تاریخ بازگشت حاجیان از مکه را برای عروسی در نظر نمی گرفتند چرا که هم هزینه ها بالا می رفت و هم ممکن بود تداخل مراسمی زیاد شود.

همچنین برای عید اگر مراسم در نظر می گرفتند سعی می کردند با هماهنگی مراسم های موجود در یک فامیل و خانواده را در روزهای مختلف و با فاصله قرار دهند.

جمع بندی انتخاب بهترین تاریخ برای عروسی

این مواردی که اشاره شد، شامل  کلی ترین مسائل می باشد که فقط یک راهنمایی کننده است. اما مواردی مانند فرهنگ خانواده ها، شرایط اضطراری مانند مریضی اقوام درجه یک و .. را نیز باید در نظر بگیرید. بعضا خانواده ای تاکید بر دوران نامزدی کوتاه و مشخص دارند. در این موارد نمی توانید  فصل های بعد را در نظر بگیرید، یا اگر خدای نکرده از اقوام درجه یک عروس یا داماد در بستر بیماری باشند، خانواده ها می خواهند جشن را زودتر برگذار کنند تا اگر اتفاقی افتاد، مراسم به سالگرد و تاخیر زیاد نیافتد.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید