جستجوی پیشرفته

گل های مناسب روز ولنتاین

یکی از مراسمات زیبا و پر از عشق و احساس، روز ولنتاین می‌باشد. روزی که حالا دیگر مختص کشور و یا منطقه خاصی نیست و به صورت جهانی فراگیر شده است. کشور ما هم از این امر مستثنی نیست و در روز ولنتاین، افراد احساس خود را با روش‌های مختلف به کسانی که برای آنها نمادی از عشق و دوست داشتن هستند، بیان می کنند. یکی از این روش ها اهدای گل می باشد. گل ها نمادی از بیان احساس، عشق و احترام هستند و در مراسم مختلف استفاده می شوند. البته بسته به مناسب های مختلف باید گل مناسب را انتخاب کرد. در این مطلب با اشاره ای به روز ولنتاین، در مورد گل های مناسب روز ولنتاین صحبت خواهیم کرد.

روز ولنتاین چه روزی است؟

هر ساله روز ۱۴ فوریه را که سالروز به دار آویختن ولنتاین کشیش مسیحی است به عنوان روز عشق و دوست داشتن، جشن می‌گیرند. این کشیش که بخاطر عدم دست برداشتن از اعتقادات مذهبی به زندان افتاده بود، شروع به آموزش معرفت به دختر نابینای زندانی کرد. دختر در کنار شناخت خدا و امید دوباره به زندگی، بینایی اش را بدست آورد و عاشق ولنتاین شد. عشقی که دوامی نداشت و با اعدام ولنتاین در ۱۴ فوریه به پایان رسید.

حالا هر ساله مردم در سراسر دنیا، یاد ولنتاین را گرامی می‌دارند و در این روز عشق خود را به عزیزانشان ابراز می کنند. در این ابراز عشق به یک دیگر گل و هدیه می دهند تا یادبودی از آن داشته باشند.

چرا برای ولنتاین گل می‌خرند؟

در دوره ویکتوریا مردم برای ارسال پیام‌های خود از گل استفاده می کردند. در واقع ارسال گل یک مسیر ارتباطی رمز دارد بود. همین امر باعث شد کم کم گل ها دارای نماد ها و ویژگی های خاصی شوند و هر گلی برای بیان نوع خاصی از احساس استفاده شود. امروزه نیز مردم در سراسر دنیا با توجه به تعریفی که از عشق و دوست داشتن برای افراد مختلف دارند، نوع متفاوتی از گل را می خند تا در روز ولنتاین به مخاطب خود هدیه بدهند. این روش باعث شده است خیلی ها بدون حتی بیان نوع دوست داشتنشان با مدل گلی که به یکدیگر هدیه می دهند نظر و احساسشان را انتقال دهند.

گل های مناسب روز ولنتاین و نماد آنها

در این قسمت برای راحت تر کردن کار شما همراهان، تعدادی از گل‌های معروف را که در سرتاسر جهان، برای روز ولنتاین خریداری می شود  به عزیزانشان تقدیم می‌شود را همراه با ویژگی‌ آنها معرفی می‌ کنیم.

  • رز سرخ گلی برای عاشقان

یکی از نام آشنا ترین گل های موجود در دنیا که بسیار محبوب می باشد و در همه جای دنیا حرفی جز عشق از زبان گلبرگ‌های آن شنیده نمی شود. گل رز سرخ به تنهایی و با قدرتی بالا عشق را درون خود به نمایش می گذارد و نشان از دوست داشتن، شیدایی، علاقه و شور نشاط زیاد عاشق به معشوق است. این گل که تاریخچه آن نیز بسیار کهن است و گلبرگ های خشکیده آن در گور مومیان مصری متعلق به ۳۰۰ سال قبل از مسیح نیز پیدا شده است، برای شما انتخاب دومی نمی گذارد و اگر قرار است در ولنتاین به معشوق خود ابراز عشق کنید بهترین انتخاب می باشد.

۲- گل لاله خبر از پایداری عشق

شما اگر یک عشق ماندگار در روز ولنتاین دارید، مانند عشق مادرانه، عشق همسر و … که سالها از آن می گذرد و در این مسیر پایدار و محکم کنار هم بوده اید، انتخاب گل لاله گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. این گل به فرد مورد علاقه شما خبر از ماندگاری و وفا خواهد داد و نمادی برای ثبات عشق در یک رابطه می باشد. گل لاله را که از جمله گل های کلاسیک و شکیل نیز می دانند، در جایگاه های والای سلطنتی و درباری نیز بین بزرگان هدیه داده می شده است. این گل دارای دوام و ماندگاری خوبی است و در عین ماندگار بودن، زیبایی بسیار تاثیر گذاری نیز دارد.

۳- گل ژربرا خبر از دلی پاک و چشمانی معصوم دارد

شاید در سطح کشور ما زیاد شناخته شده نباشد، اما به قدرت می توان آن را یکی از سه گل برتر جهان در راستای ابراز احساس و هدیه ولنتاین دانست. گلی که در کنار زیبایی خبر از معصومیت و پاکی معشوق دارد. در واقع این گل بیان می کند که در پس پرده چشمانمان جز دوست داشتن یکدیگر هیچ چیزی نیست و آنچه هست و نیست زلالیت دل های دو نفر است. گل ژربرا تنوع رنگ خوبی دارد و برای ساخت دسته گل نیز بسیار مناسب است چرا که برای روحیه های مختلف قابل استفاده می باشد.

۴- آلستومریا گلی برای بیان دوست داشتن

روز ولنتاین فقط محدود به عشق زن و مرد نمی شود و هر دوست داشتنی را در بر می گیرد. دوست داشتن مادرانه، دوست داشتن برادرانه، دوست داشتن رفیق و … گاهی افرادی بودند که همه عمر زندگی ما با آنها گره خورده است، پس نباید دوست داشتن را محدود دید. می توان عامل خوشبختی را نیز به معنای واقعی دوست داشت. گل آلستومریا دقیقا اینجا به کار می آید، جایی که بحث دوست داشتن مطرح است، دوستی عمیق و ریشه دار، صمیمت و ماندگاری، اینجا دقیقا باید چشم ها را بست و با استشمام بوی گل آلستومریا دوست داشتن را احساس کرد.

۵- لی‌لی کازابلانکا برای زیباترین

یکی از گل های خاص می باشد، مانند واژه جنتلمن که برای هر کسی نباید به کار برد. گل لی لی کازابلانکا تعریف دیگری از زیبایی است. زیبایی دلی، کار درستی و شیک بودن. جایی که لیلی به چشمان مجنون زیباست و آنجا اگر قرار بر انتخاب گلی بود، حتما مجنون لی لی کازابلانکا را انتخاب می کرد. چرا که باید زیبایی در چشمان معشوق باشد. اگر قرار است ولنتاین را به کسی تبریک بگویید که همیشه در دلتان زیباترین آدم برای شما بوده، گل لی لی کازابلانکا را انتخاب کنید تا بدون هیچ حرفی به او بگویید، زیباترین انسان برای شماست.

۶- ارکیده خبر از شیدایی دل

قرار است در روز ولنتاین صادقانه و با تمام وجود به او بگویید که دیوانه ترین عاشق روی زمین او هستید؟ به او ثابت کنید عاشق ترین انسانی هستید که تا امروز و تا همیشه خواهد دید؟ پس با زبان ارکیده با او صحبت کنید. شکوفه های گلی که در کنار جذابیت و  زیبایی، خبر از دل شیدا و بی قرار شما به معشوق می دهد که چه بی تابانه در این عشق می سوزید و شوق بودن در شما موجود می زند. می گویند آتش عشق اهدا کننده گل ارکیده چندین برابر آتش عشق دیگران است، این را زبان گل ها می گوید.

۷- یاسمن نمادی برای ارزش عشق

بیشتر برای عشق های مدت دار و با دوام استفاده می شود که تکرار چندمین سال ولنتاین را با هم جشن می گیرند. به نوعی بیان ارزش والای عشق است و اینکه هیچ قیمتی نمی توانند روی این عشق بگذارند. افرادی که می خواهند بگویند ممنون که کنارم هستی و  بدان  ارزش تو وصف ناپذیر است و من بر این ارزش آگاهم. مطمئنا این سخن تاثیر وجودی خود را بر چندین برابر کردن عشق خواهد گذاشت.

۸- گل آفتابگردان روشنایی بخش و گرما دهنده

یکی از گل های مناسب روز ولنتاین این گل است. این گل زیبا نمادی از خورشید، نور و گرما می باشد. جایی که انسانی چنین تاثیراتی در زندگی شما داشته است و وجود زندگی شما را از تاریکی پاک کرده و سرمای نا امیدی را از بین برده است، بهترین انتخاب گل آفتابگردان می باشد. شاید خیلی ها این گل را دسته کم بگیرند، اما جایگاه جهانی بسیار خوبی دارد و یکی از نمادین ترین گل های روز ولنتاین به حساب می آید.

۹- زنبق جلوه گر شکوه

گاهی در میان یک نمایشگاه یا در یک مجلس، مواردی پیدا می شود که متفاوت هستند، همه لحظه ای چشمانشان به آن گره می خورد و چند ثانیه مسخ آن می گردند. این دقیقا تاثیری است که وجود گل زنبق در میان سایر گل ها می گذارد. جایی که نمایی دیگر از شکوه و زیبایی چشم را تحت تاثیر قرار می دهد و نگاه شما را به خود خیره می گرداند.  این گل دارای رنگ های مختلفی است اما رنگ آبی آن، انحصاری و ویژه می باشد و تکمیل کننده زیبایی چندین برابر آن است. این گل به معشوق می گوید که در میان همه، نگاه عاشق همیشه به او مسخ و جادو شده است و تحت تاثیر شکوه بی نظیر اوست.

۱۰- گل داوودی برای دوستی

شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد که گل داوودی یک گل برای ابراز دوستی و صمیمیت است و بسیار استفاده می شود. وقتی گل داوودی در رنگ قرمز انتخاب شود، در کنار دوست داشتن، عشق را نیز بیان می کند و در این شرایط فقط مربوط به فرد خاص و مورد نظر می شود. اما در سایر دوست داشتن ها از رنگ های دیگر آن استفاده می شود.

در کنار این مواردی که بیان کردیم، گاهی نیز به صورت ترکیبی دست گل مورد نظر را تهیه می کنند تا با یک دسته گل، تمام حرف های خود را که شامل، زیبایی، معصومیت، خاص بودن، وفا و ماندگاری و دیوانگی عشق است را بیان کنند. مانند دسته گلی از لاله قرمز در کنار گل رز و گل ژربرا که می توان گل های این ترکیب را با گل های دیگری همچون زنبق آبی و یاسمن نیز تغییر داد.

پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین

در میان هدایای روز ولنتاین، دسته گل ها و باکس های گل، محبوب ترین هدیه هستند. با این حال در میان خود گل ها نیز، آمار و نتایج فروش و آنچه تصاویر نشان می دهد، مشخص کرده که گل رز سرخ، پر طرفدارترین و پر استفاده ترین گل در روز ولنتاین است. گلی که در کنار زیبایی بسیار خاص خود، بخاطر نوع رنگ سرخی که دارد نیز خریداران بسیار زیادی را به سمت خود کشانده است.

راهنمای انتخاب گل مناسب با روحیه هر فرد در روز ولنتاین

  • روحیه رمانتیک و کلاسیک : گل آلاله

برای افراد  رمانتیک و با احساس گل های کلاسیک مانند رز قرمز بسیار خاص و مناسب می باشد. با این حال گل آلاله نیز بخاطر سادگی و زیبایی منحصر به فرد خود می تواند انتخاب جایگزینی برای این افراد باشد. از طرفی بخاطر تنوع رنگی که گل آلاله دارد، دست شما برای انتخاب باز است و می توانید با توجه به روحیاتی که از طرف مقابلتان می شناسید از بین رنگ های سفید، قرمز، زرد و نارنجی به صورت تکی یا ترکیبی انتخاب کنید.

  • روحیه آزاد

برای چنین مخاطبانی پیشنهاد ما به شما گل ابریشم یا همان گل میموسا می باشد. گل های میموسا دارای رنگ زرد و بوی خاص و منحصر به فردی هستند. زیبایی آنها متفاوت با گل های دیگر است و مطمئنا فردی با روحیه آزاد را تحت تاثیر قرار می دهد. پس بدون هیچ شکی برای افرادی با روحیه آزاد این دسته گل را انتخاب کنید.

  • روحیه آرام و خونسرد

به خاطر ویژگی این افراد، انتخاب گلی که آنها را تحت تاثیر قرار دهد سخت می باشد و شرایط به راحتی افراد احساساتی و رمانتیک نیست. اما بدون گزینه هم نخواهید ماند. پیشنهادی که برای شما وجود دارد خرید کاکتوس های رنگی می باشد. گل هایی که مقاومت و ماندگاری بالایی دارند و از طرفی نیاز به مراقبت بسیار زیاد و همیشگی ندارند. تنوع رنگ آنها تاثیر بسیار مثبتی برای روحیه افراد آرام و خونسرد خواهند داشت.

  • روحیه خوشحال و قانع

انتقال انرژی به این افراد کار آسان تری می باشد. با این حال اینکه انرژی یک گل به گونه ای باشد که شادابی و روحیه آنها را چند برابر کند بسیار با ارزش است. کاری که از عهده گل شقایق بر می آید. گلی منعطف و زیبا که در طراحی لباس های بسیار زیادی از جمله لباس رقص باله از آن کمک گرفته شده است. انرژی بخش برای افرادی با روحیه خوشحال می باشد.

  • روحیه دراماتیک

برای این موارد نیز می توان گل های صد تومانی را تهیه کرد. گل هایی که چه در مرحله غنچه بودن و باز نشدن و چه در مرحله شکوفایی و لبخند زدن، بسیار زیبا و خاص هستند. میزان جلب توجه در این گلها بسیار بالا می باشد.

کدام رنگ گل برای روز ولنتاین مناسب‌تر است؟

در مورد نماد گل ها  و ویژگی آنها صحبت کردیم، اما هر گل چندین رنگ دارد، باید بدانیم کدام رنگ آن بهتر نظر و احساس ما را انتقال می دهد.

۱- گل‌های سفید : این گل ها که جدیداً طرفداران آن بیشتر شده اند و بیشتر هدیه داده می شود، به نوعی متفاوت بودن، و شبیه نبودن را می رساند و خبر از نوعی دوست داشتن خاص دارد.

۲- گل‌های بنفش : برای بیان عشقی رمانتیک با بیشترین وجه احساسات یکی از رنگ های مناسب و مورد استقبال است.

۳- گل نارنجی : می خواهید شور و هیجان و بی تابی خود را در این عشق نشان دهید و بگویید که بی صبرانه منتظر وصال هستید از رنگ نارنجی استفاده کنید.

۴- گل زرد:  اگر هدف شما فقط بیان عشق نیست و می خواهید انواع دوست داشتن را اعلام کنید و برای صمیمت و رفاقتی ماندگار ارزش قایل شوید، به شما رنگ زرد را پیشنهاد می کنیم.

۵- گل‌های صورتی : در ابراز عشق و دوست داشتن های احساساتی و شیرین و با ارزش استفاده می شود.

۶- گل قرمز : این را گذاشتیم آخر که بدانید سلطان رنگ ها در میان گلها رنگ قرمز است و بهتر است اگر طرف شما شخص خاص و مورد علاقه تان در زمینه عشق و عاشقی است، از رنگ سرخ و قرمز استفاده کنید.

 در کنار این موارد رنگ های آبی و سبز نیز که نماد هایی از سر زنده بودن، حیات و زندگی هستند، در روز ولنتاین هدیه داده می شوند.

برای مشاهده لیست گل فروشی های اندیشه،شهریار کلیک کنید

انتخاب گل های مناسب روز ولنتاین برای پسر ها

اهدای گل و هدیه در روز ولنتاین یک عمل و طرفه است که بین دو عاشق صورت می گیرد. بنابر این خیلی از خانم ها نیز دوست دارند بدانند که چه گل هایی را برای عشق خود انتخاب کنند؟ اگر شما می خواهید به مرد رویایی و خوشبخت خود که لحظات شیرینی را با او می گذرانید گل هدیه بدهید، پیشنهاد ما رنگ های تیره می باشد. در واقع گل های رز تیره که به عنوان گل رز زرشکی نیز شناخته می شوند، یکی از گزینه های موفق می توانند باشند، در کنار آن انتخاب گل ارکیده تیره نیز گزینه دیگری است که برای شما وجود خواهد داشت.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید