جستجوی پیشرفته

نکات مهم برای طراحی تالار پذیرایی

اینکه یک تالار بزرگ باشد یا دارای ساختمان بسیار مجلل و زیبایی باشد به تنهایی همه چیز نیست و شاید برای چند دقیقه که مهمانان مسیر ورودی را طی می ‌کنند جذاب باشد و جلب توجه کند. اما چیزی که آن چند ساعت مهمانان عروسی را با خود درگیر و همراه می سازد، طراحی داخلی تالار و محیط درونی آن است. چرا که موسیقی و رقص و حضور عروس و داماد نیز در آن فضا ایجاد می شود و این موارد در کنار یکدیگر باعث ایجاد لحظات خاص و متفاوتی می‌شوند. بنابر این به ارزش و تاثیر طراحی داخلی بسیار پی می‌بریم. این طراحی از نظر روحی و انرژی و هم چنین از نظر به یاد ماندن و خاطره سازی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. اما چه نکاتی باعث می شود که یک تالار دارای طراحی خاص و متفاوتی باشد که سلیقه بیشتر مهمانان را در بر بگیرد و مجموعه زیادی از افراد، طرفدار آن شوند؟  بنابر این نکات مهم برای طراحی داخلی تالار پذیرایی مطلبی است که باید به دقت آن را بررسی کرد و عوامل مختلفی که باعث تقویت آن می شود را شناخت.

طراحی داخلی و معماری تالار پذیرایی

طراحی داخلی یک فضا تحت تاثیر چند عامل اصلی می باشد و باید پیرو یک خط فکری مشخص و در نظر گرفته شده، رقم بخورد. از جمله معماری ساختمان، محیط و محلی که در آن واقع است، نوع برنامه ها و جشن هایی که در آن اتفاق می افتد و مواردی از این دست. پس شما نمی توانید یک طراحی را برای مجموعه خود بیاورید که هیچ شناختی از فرهنگ و مناسبات مردم آن محیط نداشته باشد. در واقع طراحی داخلی در بر گیرنده ذائقه افرادی است که در همان محیط و فرهنگ بزرگ شده اند. از طرفی هزینه ای که می کنید باید صرفه اقتصادی داشته باشد و قابل برگشت باشد. این موارد را با جزییات بررسی خواهیم کرد.

سبک طراحی داخلی تالار پذیرایی

اولین قدم در شروع طراحی و اجرای آن، انتخاب سبک آن است و اینکه  قرار است در کدام یک از دسته‌های : سنتی، مدرن، اروپایی، سلطنتی و تجملی و .. قرار بگیرد. همانطور که گفتیم این سبک باید با طراحی سازه و ساختمان تالار نیز همخوانی داشته باشد. مثلا برای تالاری که با مجسمه های سنگی و به سبک کاخ های قجری ساخته شده است شما نمی توانید یک طراحی مدرن و با شرایط اروپایی را درون آن ایجاد کنید و این تضاد را به خوبی مدیریت کنید. پس اگر به سبک خاصی در طراحی داخلی علاقه دارید، حتما این مورد را از همان معماری و طراحی بیرونی شروع کنید و قدم به قدم به نتیجه دلخواه نزدیک تر شوید. بعد از طراحی بیرونی، مواردی چون سلیقه شخصی شما و هدف نهایی تان و همچنین نوع مهمانانی که قرار است به مجموعه شما بیایند، تاثیر زیادی روی انتخاب سب خواهد داشت.

بهترین رنگ برای دیوارها در طراحی داخلی تالار

شما می‌توانید از هر رنگی استفاده کنید، هر طرحی را پیاده کنید، اما یک نکته را در نظر داشته باشید، رنگ سفید برای دیوارها بهترین انتخاب است. چرا که این رنگ می‌تواند پایه رنگ‌های دیگر باشد و در طراحی‌ها و استفاده از میز و صندلی، پرده، تزیینات داخلی دست شما باز تر باشد. اما رنگ‌هایی جز سفید شما را محدود خواهند کرد و هر چه از سمت سفید به سمت رنگ های تند و تیر بروید، میزان محدودیت استفاده از رنگ‌های دیگر در وسایل و تزیینات داخلی بیشتر هم می‌شود. پس برای رنگ پایه و اصلی دیوار بهتر است انتخاب شما رنگ سفید باشد. کمک دیگری که رنگ سفید به شما خواهد کرد، این است که باعث می‌شود فضا بزرگتر و وسیع‌تر دیده شود و به اصطلاح تالار شما دلباز تر باشد.

کفپوش در طراحی داخلی تالار

در کنار رنگ دیوار‌ها، فضای کف و سطح  تالار نیز بیشترین محیط را در بر می گیرد که چشم افراد زیاد با آن برخورد می کند و باید در یک تعامل مناسب با دیوار ها و میز و صندلی ها باشد. از آنجایی که  در ساخت سالن‌های تالار معمولا از سنگ استفاده می شود، باید در انتخاب نوع  کیفیت آن بسیار دقت کنید. باید بدانید افراد زیادی از مهمانان شما خانم‌هایی هستند که با کفش ‌های مجلسی پا به سالن تالار می گذارند. پس بهتر است در زمان انتخاب سنگ، این نکات را در ذهن داشته باشید و به فروشنده سنگ یاد آوری کنید. بهتر است سنگ کف به صورت یک شکل نباشد و در قسمت هایی دارای طرح های متفاوت باشد، تا با آن  تفاوت ها، تغییر کاربری محیط را متوجه شد، مثلا  سن رقص، جایگاه عروس و داماد و مواردی از این دست.

جایگاه عروس و داماد

نکته ای که باید در این زمینه در نظر گرفته شود این است که تالارها بیشتر برای برگذاری مراسم ازدواج استفاده می شوند. پس نمی توانند سالن‌هایی باشند که مانند رستوران همه سمت آن به یک شکل است. بلکه باید به محوریت و مرکزیت یک نقطه که عروس و داماد در آنجا قرار می‌گیرند طراحی شوند. بنابراین چینش میز و صندلی ها، نگاه مهمانان، مسیر رفت و آمدها و شرایط پذیرایی و .. باید در تناسب با آن جایگاه زوج جوان در نظر گرفته شوند و در تناسب با آن طراحی شوند. جایگاه عروس و داماد باید دارای ارتفاع کمی باشد و با تزییناتی که استفاده می شود، تمام توجه را به سمت خود جذب کند. تردد در این قسمت باید کمترین میزان بشد و محل رفت و آمد مهمانان در تضاد با جایگاه عروس داماد و در سمت مخالف قرار داشته باشد. این نکات اگر در طراحی داخلی در نظر گرفته نشود، هزینه زیادی را روی دست شما خواهد گذاشت و از طرفی نارضایتی مهمانان را نیز موجب می‌شود.

برای مشاهده بهترین تالارهای اندیشه و شهریار کلیک کنید

نور پردازی مناسب در تالار پذیرایی

تاثیر نور را هیچ کسی نمی تواند انکار کند. یک نور دهی نا موزون و غیر حرفه ای باعث خسته شدن چشم مهمانان خواهد شد و ویژگی‌های زیبای تالار به چشم نخواهد آمد، اما اگر به خوبی و درست این کار انجام گیرد، زیبایی فضای داخلی تالار چندین برابر خواهد شد. رنگ نورها در سمت میز‌های مهمانان بهتر است ملایم و یک دست روشن باشد و اگر می‌خواهید از ترکیب رنگ نور و جلوه های نوری استفاده کنید، بهتر است روی سن و یا در فضایی که برای رقص و همراهی عروس و داماد در نظر گرفتید ایجاد شوند. در کنار ایجاد زیبایی آرامش را نیز در نظر داشته باشید. سعی کنید نور جایگاه عروس و داماد بسیار استاندارد باشد و با مسئول فیلم برداری در این زمینه مشورت داشته باشید. چرا که بیشترین زمان فیلم برداری از عروس و داماد انجام می گیرید و عدم نور مناسب باعث کاهش کیفیت تصویر خواهد بود. نورهای رنگی، چشمک زن و زنجیر‌های نور می‌توانند به فضای تالار شما زیبایی هوای بیشتری ببخشند و طراحی داخلی تالار را متفاوت کنند، به شرطی که به صورت استاندارد و درست استفاده شده باشند.  نور اصلی در تالارها با پروژکتور‌های قوی ایجاد می‌شود که در زمان طراحی داخلی باید محل آنها را در نظر بگیرید.

گل آرایی و شمع آرایی در فضای داخلی تالار

گل آرایی و شمع آرایی در فضای داخلی تالار

جشن و مراسم  باید همیشه همراه گل باشد و شمع نیز کنار این گل می تواند به صورت یک مکمل استفاده شود. اما چیزی که بسیار مهم است، استفاده از گل  و ایجاد فضای گل آرایی در روی میز مهمانان، ورودی، اطراف جایگاه عروس و داماد و موارد دیگری که می‌توانند فضا را متفاوت کنند و گرمای خاصی به طراحی تالار ببخشند. گل آرایی ها باید متناسب با هم و تحت یک خط فکری خاصی انجام شوند که هارمونی خوبی را ایجاد کنند. پس حتما برای این کار از یک متخصص حرفه ای در زمینه گل آرایی استفاده کنید. چرا که هم قیمت گل بسیار بالاست و هم در صورت عدم گل آرایی مناسب،  نه تنها فضای تالار جذاب نمی شود، بلکه شلوغ و به هم ریخته نیز به نظر خواهد آمد.

تناسب وسایل خریداری شده با طراحی داخلی تالار

شما وقتی یک سبک مشخص برای طراحی تالار در نظر گرفتید، بهتر است که وسایلی مانند مبلمان، میز و صندلی، ظروف پذیرایی و … را نیز متناسب با همان سبک انتخاب کنید و این موارد را مکمل یکدیگر قرار دهید تا به افزایش جذابیت تالار کمک کنند، نه اینکه در تضاد و مخالف یکدیگر باشند. مخصوصا از نظر رنگ، پرده‌ ها ، رو میزی‌ ها، مبل و صندلی عروس و داماد و …. همخوانی داشته باشد.

تهویه مناسب هوای

در طراحی داخلی یک تالار همه نکات زیبایی نیست، بلکه برای ایجاد حس خوب و آرامش بالا باید به نکات آرامشی نیز اهمیت داد.  بنابر این باید بدانید که تالار ها بخاطر سرپوشیده بودن در تمام فصول سال میزبان برگذاری مراسم زوج‌های جوان می باشند، پس هم باید برای ایجاد هوای خنک و مطبوع در تابستان آماده باشند و هم بتوانند در زمستان محیطی گرم و مناسب ایجاد کنند. در کنار این موارد ایجاد هوای تازه و مناسب برای مهمانان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید