جستجوی پیشرفته

چه مدل شینیون مناسب چه مدل لباسی است؟

یکی از نکاتی که در زمان آماده شدن برای مجالس و مهمانی‌ها باید در نظر بگیرید، تناسب بین نوع مدل مو و به اصطلاح شینیون در نظر گرفته شده با مدل لباس می‌باشد. معمولا خیلی افراد لباس خود را انتخاب می‌کنند و متناسب با آن لباس مدل شینیون را نیز به آرایشگر خود سفارش می‌دهند. دسته‌‌ ای از بانوان نیز با توجه به ذهنیتی که از شینیون‌های قبلی موی خود دارند، در زمان خرید لباس به نوع یقه و فرم طراحی لباس دقت می کنند تا با آن مدل شینیون که در ذهنشان است تناسب داشته باشد. اما اگر ذهنیت و آگاهی در این مورد ندارید، نگران نباشید، چرا که در این مطلب به صورت کامل بیان خواهیم کرد که چه مدل شینیونی مناسب چه مدل لباسی است.

آگاهی از مدل موی انتخابی

اولین قدم این است که شما به یک دانش و آگاهی در مورد مدل‌ مو‌های خود رسیده باشید که بدانید صرفا یک مدل مو به شما نمی‌آید، بلکه بخاطر اینکه آن مدل مو با لباس مناسب ترکیب شده است جلوه ماندگار و خوبی برای شما داشته است. بنابر این با خیال راحت سراغ مدل موها و شینیون‌ها مختلف بروید و با لباس های مختلف به مدل موهای خود نیز تنوع بدهید.

مطمئنا شما هم در مجالس مشاهده کرده اید که بعضی خانم‌ها چندین و چند بار از یک مدل مو استفاده کرده اند. در ادامه با بیان مدل لباس ها به شما کمک خواهد شد که این یکنواختی را از بین ببرید.

برای مشاهده بهترین ارایشگاه های زنانه در اندیشه و شهریار کلیک کنید.

کدام مدل شینیون برای لباس شما مناسب است؟

در این قسمت مدل موها و شینیون‌های مختلف را بیان خواهیم کرد و مدل لباس هایی را که با این مدل مو هماهنگی دارند عنوان می‌شوند.

مدل موی باز

در صورتی که یقه لباس شما بسیار باز است و یا به حالت دکلته می‌باشد، بهترین انتخاب مدل موی باز خواهد بود. چرا که با قرار گرفتن موها در اطراف گردن و شانه‌ها، فرم مناسبی را به صورت و ظاهر می‌بخشد. هیچ موردی هم وجود ندارد که نوع موی شما فر داشته باشد یا صاف باشد. اگر با موی باز راحت نیستید و در زمان تحرک، رقص و … ممکن است کلافه شوید، پیشنهاد می کنیم که دو قسمت کناری موها را در عقب سر جمع کنید تا در حد مشخصی تحرک موهای شما محدود شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای چنین لباس‌هایی موی شینیون اصلا مناسب نیست، چرا که اگر شما گردن کشیده و باریکی داشته باشید، در مقابل شانه‌ها تناسب کلی از بین خواهد رفت.

مدل موی نیمه باز

اگر یک لباس یقه هفت که در هر دو شانه شما بند دارند، انتخاب کرده اید، بهتر است مدل موی نیمه باز را برای خود در سفارش بدهید. در این حالت موهایی کناری صورت در پشت سر جمع می‌شوند و حرکت آنها محدود می‌شود. باقی موهای پشت سرت و دور گردن، به همان صورت باز می‌باشند تا در اطراف گردن خطای دید ایجاد کنند.

مدل موی باز یک سویی

دسته دیگری از لباس‌ها که متفاوت با دکلته‌ها و یقه هفتی ها می‌باشند، لباسهایی هستند که دارای یک بند می‌باشند. حالا شما باید خطای دید ایجاد شده را در یک سمت صورت و گردن خود ایجاد کنید. بنابراین در این مدل لباس ها از مدل موی باز یک سویی استفاده می‌شود، به طوری که موها از یک سمت جمع می‌شوند و در سمت دیگر رها می‌شوند.

مدل موی بسته

اگر عاشق انواع مدل‌های شینیون و موی بسته هستید، بهترین انتخاب لباس یقه دار است. در واقع شما اگر لباس یقه دار انتخاب کرده باشید، با خیال راحت می‌توانید برای موی خود هر مدل شینیون را سفارش دهید. نگران مدل یقه هم نباشید. همین که شانه‌ های شما پوشیده می‌شود و یقه به دور گلو می‌رسد، حالا چه کوتاه و چه بلند، شما را برای انتخاب هر مدل موی بسته آزاد می‌گذارد.

مدل شینیون بسته

مدل موی جمع شده

یکی دیگر از لباس‌های مورد استفاده، لباس‌هایی است که دارای یقه هالتر یا یقه گرد در دور گردن هستند و شانه‌ها باز می‌باشد. در این حالت بهتر است موی خود جمع کنید، اما از شینیون‌های خیلی فشرده شده و کوچک شده استفاده نکنید و تا حدودی مو به صورت جمع اما آویز پشت گردن قرار داشته باشد.

۹ نکته در مورد اینکه چطور مدل مو و لباس را با هم ست کنیم

این دقیقا همان موردی است که در سر دو راهی قرار می‌گیرید. شما اگر مدل خاصی از لباس در ذهن دارید، ابتدا لباس را انتخاب و خریداری کنید، بعد مدل موی خود را متناسب با آن درست کنید، اگر هم مدل موی خاصی در ذهن دارید و برای آن آماده شده اید، باید بدانید چه مدل لباسی برای آن مدل مو مناسب است. در قسمت قبلی برای مدلهای مختلف مو توضیح دادیم که چه لباسهایی مناسب هستند. در اینجا نکات کلیدی ست کردن مو و لباس را با هم مرور می کنیم.

ابتدایی ترین قدم و اولین کار این است که شما مجموعه ای از لباسهایی را در اختیار داشته باشید که به شما می آید و فرم بدن شما با آن هم خوانی دارد. حالا شما با یک خرید و انتخاب درست می‌توانید قدم بعدی یعنی انتخاب مدل موی مناسب با این لباس را داشته باشید.

  • لباس چشم گیر و کار شده همراه با مدل موی ساده

یکی از مواردی که تعادل را باید در آن ایجاد کنید، ترکیب لباس و مو می باشد. زمانی که لباس شما بسیار کار شده و مجلل است و نگاه زیادی را به خود جلب می کند، بهتر است مدل موی ساده تری را انتخاب کنید. این باعث می شود که به مراتب شکیل تر و زیباتر به چشم بیاید. همچنین در حالت برعکس، زمانی که لباس ساده ای خریداری کرده اید، می‌توانید مدل مویی پیچیده و با جزییات بیشتری را انتخاب کنید.

  • استفاده از زیور آلات برای دلربایی و جذابیت بیشتر

درست است که مدل مو بسیار تاثیر گذار است، اما جزییات گاهی تاثیری به مراتب بیشتر بر روی بیننده می گذارد. یکی از این جزییات اقلام همراه با لباس و پوشش شما می باشد. مواردی چون کیف و کفش، زیور آلات و … در این حالت که شما از این وسایل و جزییات استفاده می کنید، باز هم بهتر است دست به انتخاب مدل موی ساده تر بزنید. اما اگر در شرایطی بودید که جزییات کمی همراه داشتید و قرار بود ساده به ملاقات یا مجلسی ورود کنید، بهتر است به مدل مو بیشتر توجه کنید. مانند مدل موهای مواج  و جذاب.

  • اگر می‌خواهید حتما موی خود را شینیون کنید، از لباس یقه دار استفاده کنید.

همین الان تصمیم گرفته اید که در مجلس بعدی حتما مدل موی شما شینیون شده باشد و موهایتان به صورت بسته در بیاید، پس انتخاب خود را روی لباس های یقه دار قرار دهید. لباس های یقه باز یا بدون بند، همراه با موی بسته، نتیجه خوبی را فراهم نمی کند. ایجاد خطای دید در اطراف گردن یا باید با مو باشد یا با یقه، تا زیبایی شما چندین برابر شود.

  • شیک بودن مهمتر است یا نمایش زیبایی

موردی که در لباس یقه بسته درد سر ساز است و خیلی خانم ها با آن مشکل دارند، عدم نمایش زیبایی است. چرا که معتقدند با یقه باز، میزان زیبایی و جذابیت آنها به مراتب بیشتر نمود پیدا می کند و موی باز هم اطراف گردن را می گیرد. برای این موارد بهتر است از موهای یک طرفه یا نیمه باز استفاده کنید، اما اگر برای شما شیک بودن و تناسب لباس و مو اولویت اول نیست و مهم دیده شدن زیبایی شماست، با سلیقه خود می توانید موی شینیون با لباس یقه باز را انتخاب کنید.

  • مدل مو در لباس های بی یقه و دکلته

اگر خلاصه بگوییم دقیقا مثل حالت قبل، این شمایید که بین تناسب و یا دیده شدن باید انتخاب کنید. برای لباس های بی یقه و دکلته، استانداردهای طراحی و تناسب به ما می گوید که باید از مدل موی باز استفاده کنید تا خطای دید مورد نظر را ایجاد کنید و بسیار شکیل و خوش پوش به نظر بیایید. اما اگر همچنان دیده شدن شانه و گردن مطرح است، چاره ای جز انتخاب یک مدل شینیون مناسب و خوب ندارید.

  • قرار نیست برای شیک بودن زیاد سختی بکشید.

گاهی انتخاب میانی در حالت لباس و مدل مو کار شما را راحت می کند و عملا هر دو حالت را با هم در نظر گرفته اید. در این حالت برای لباس هایی که بندهای آن از هم فاصله دارد و در سر شانه قرار میگیرند و یا به اصطلاح لباس های یقه هفتی،  مدل موی نیمه باز و یا مدل موی یک طرفه مناسب می باشد. در این حالت دست شما هم برای انتخاب لباس باز تر است و هم برای مدل مو، بنابراین اگر می خواهید کمتر اذیت شوید و حساسیت کمتری به خرج دهید و همزمان دیده شدن و شکیل بودن را به همراه داشته باشید، پیشنهاد ما لباس یقه باز همراه موی نیمه باز است.

  • بستن مو در بالا برای لباس های یقه ایستاده

اگر شما فردی هستید که لباس های یقه دار انتخاب می کنید و معتقدید این مدل لباس ها بیشتر به شما می‌آید، با خیال راحت می توانید انواع شینیون را به کار ببرید و موهای خود را در بالای سر به طور کامل جمع کنید.

همچنسن یخوانید: دکور ارایشگاه زنانه باید چگونه باشد؟

  • موهای نیمه باز

اگر به عنوان یک مهمان و همراه در جایی هستید و نمی خواهید خیلی در مرکز دید باشید و جلب توجه زیادی نکنید، در عین حال زیبا و شکیل باشید از موهای نیمه باز استفاده کنید. این مدل موها با اکثر لباس ها همخوانی دارد و همچنین به شما ظاهری کلاسیک و زیبا می بخشد.

مدل شینیون باز

  • موی باز برای لباس های یقه خشتی و یقه گرد

این لباس ها باعث می شوند شانه های شما بیشتر در چشم باشد و حتی از حالت معمول بزرگ تر دیده شوند. برای همین باز بودن موها باعث ایجاد تعادل بین سر و شانه ها می شود و فرم کلی ظاهر شما را متعادل نشان می دهد. موی بسته در این لباس ها باعث می شود گردن فرد در مقیاس شانه ها ناهمگون دیده شود.  این لباسها بسیار پر طرفدار می باشد و نمی شود به راحتی از انتخاب آنها گذشت، برای همین بهتر است که به فکر مناسب کرد مدل موی خود با آنها باشید.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید