جستجوی پیشرفته

نکات مهم خرید حلقه عروسی

تمام مواردی که مربوط به خرید ازدواج می‌شود در کنار شیرینی خاصی که دارد، چالش‌ها و سختی‌هایی را هم به همراه خواهد داشت. چرا که شما از این زمان هر وسیله و موردی را که بخواهید بخرید یا تهیه کنید، از فیلتر نظردهی دو نفر عبور می‌کند. اما در خرید هر کدام از این موارد جدای در نظر گرفتن سلیقه و نظر هر یک از زوجین، مشخصات و نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. از همین رو در این مطلب به نکات مهم خرید حلقه عروسی می پردازیم. نکاتی که جدایی از تصمیمات دلی و سلیقه‌ای خود باید آنها را رعایت کنید تا در ادامه لذت بیشتری از حلقه خود داشته باشید.

ابتدا به یک سوال پاسخ دهیم، اینکه:

فرق حلقه با انگشتر چیست؟

خیلی از زوج‌ ها و افراد دیگر به این نکته شاید دقت نکنند و حلقه و انگشتر را در یک دسته قرار دهند. اما حلقه‌ها معمولا از نظر ساخت ظریفتر و ساده تر هستند و در بیشتر موارد فاقد نگین می‌باشند. البته بعضا دیده می شود حلقه هایی که دارای نگین های ریز و کوچکی هستند که مناسب با ابعاد آنهاست. اما انگشتر دقیقا تمام این موارد را به صورت برعکس شامل می‌ شود، چرا که از نظر طراحی بزرگتر است و روی آن از نگین های بزرگ استفاده می شود و یا خود انگشتر دارای طرح برجسته و بزرگی نسبت به رکاب خود می‌ باشد.

بنابراین باید در همان ابتدا مشخص کنید که شما از حلقه یا انگشتر ازدواج خود چه انتظاری دارید، تا بتوانید نکات مهم خرید حلقه را در مورد آن رعایت کنید.

به چه نکاتی در هنگام خرید حلقه ازدواج باید توجه کنیم ؟

از قدیم نگه داشتن حلقه ازدواج را برای سال های طولانی یک حس زیبا و عاشقانه می دانسته اند، برای همین سعی می کردند از گزینه های ساده و معمولی استفاده کنند تا خراب نشود و مشکلی برای آن پیش نیاید.

  • هزینه خرید حلقه عروسی را مشخص کنید.

قبل از مراجعه برای خرید حلقه عروسی، بهتر است یک مدیریت مالی داشته باشید و با توجه به سایر هزینه هایی که دارید، ببینید برای حلقه عروسی چه میزان می‌توانید هزینه کنید. اینطوری با دید اولیه بهتری می توانید برای خرید اقدام کنید و حدودا می توانید بدانید با پول خود، حلقه عروسی چند گرمی بخرید.

  • جنس حلقه عروسی

به چندین و چند دلیل این نکته را در زمان خرید حلقه عروسی خیلی از زوج های جوان در نظر می گیرند. یک دلیل آن مدیریت هزینه می باشد و دلیل دیگر آن به اعتقادات دینی و مذهبی افراد بر می گردد. بنابراین شما باید قبل از مراجعه برای خرید حلقه ازدواج و عروسی، در این مورد تصمیم بگیرید. اصولا بهترین و پرانتخاب ترین حلقه های عروسی از جنس طلا و با رنگ های زرد (طلایی) یا سفید می باشد. اما همانطور که گفتیم بعضی زوج ها حالا چه از نظر هزینه یا چه از نظر دیگری تصمیم به انتخاب حلقه با جنس های دیگر می گیرند.

جنس حلقه یکی از نکات مهم خرید حلقه عروسی

  • ویژگی های حلقه عروسی از جنس طلای زرد و سفید

این همان طلای معمول است که در تمام طلا فروشی ها وجود دارد و بارها در زندگی با آن روبرو شده اید. اما نکته ای که باید در نظر بگیرد و مربوط به تهیه حلقه عروسی می شود، این است که شما بر خلاف طلاهای معمولی، می خواهید حلقه خود را در لحظات بیشتر و چه بسا در تمام لحظات در دست کنید. پس بهتر است دارای مقاومت بیشتری باشد و توصیه می کنیم از طلاهایی با عیار کمتر برای حلقه ازدواج استفاده کنید و سمت خرید طلای بالای 18 عیار نروید.

این رنگ از طلا متفاوت و خاص است. خبری از درخشش و تجمل در آن وجود ندارد، اما در عین حال خاص و شیک می‌ باشد. خیلی از زوج ها بخصوص در سمت آقایان علاقه خاصی به طلای سفید دارند. شما می توانید حتی یک ست حلقه شبیه به هم اما با دو رنگ متفاوت نیز تهیه کنید. از قابلیت های طلای سفید نیز می توان به قابل تعمیر بودن آن در صورت خراشیده شدن اشاره کرد.

جدایی از این دو جنس حلقه، استفاده از حلقه های ازدواج پلاتینیومی نیز رواج پیدا کرده است و شما نیز می توانید در زمان خرید حلقه ازدواج از این جنس انتخاب کنید. نسبت به دو طلای زرد و سفید، مقاومت و استحکام بیشتری دارد و با این ویژگی باید بدانید که از طلا گران تر می باشد. پس اگر هدفتان قیمتی ارزانتر از طلا می باشد سمت پلاتین نروید.

  • حلقه عروسی طرح دار یا ساده

بعد از جنس حلقه، طرح و ظاهر آن مهم است. همانطور که در ابتدا گفتیم، انتخاب طرح های ساده بخاطر ماندگاری طولانی برای سالیان سال، بیشتر انجام می گیرد. اما طرح های تجملاتی و خاص نیز طرفداران خود را دارد. اگر شما دنبال حلقه ازدواج خاص یا حلقه ازدواج گران هستید، می توانید به یک جواهر سازی مراجعه کنید و در خواست ساخت یک حلقه متفاوت و خاص برای خود داشته باشید.

نکته مهم در خرید حلقه عروسی طرح دار این است که باید حلقه زوج جوان با هم، تناسب و همخوانی داشته باشد. شما اگر یک حلقه طرح دار انتخاب می کنید باید از نظر ظاهر کلی نزدیک به حلقه فرد مقابلتان باشد. پس دقت کنید که گاهی طرح های پیچیده و خیلی بزرگ امکان هم خوانی زیادی را ندارد و اگر هم با هم مناسب باشند، امکان استفاده روز مره و به طور همیشگی از حلقه، برای مرد، دیگر فراهم نیست.

  • حلقه عروسی نگین دار

نگین حلقه یکی از نکات مهم خرید حلقه عروسی

اگر طراحی خاص به تنهایی شما را اقناع نمی کند و می خواهید همچنان حلقه شما متفاوت باشد و توان مالی آن را نیز دارید، می توانید از سنگ های قیمتی به عنوان نگین برای حلقه خود استفاده کنید. اما نکته ای که هست بدانید، عمر یک حلقه ازدواج و عروسی بسیار مهم است و امکان خرابی در حلقه های نگین دار زیاد می باشد.

از طرفی حلقه عروسی را شما در طول روز در دست دارید و به عنوان یک کالای زینتی که فقط در مراسمات از آن استفاده کنید به حساب نمی آید. با این حال اگر خواستید از نگین های الماسی استفاده کنید، در انتخاب طرح آن دقت کنید که به صورت کامل درون قاب طلایی فیکس و ثابت شده باشد و به راحتی از قالب خود در نیاید.

  • خرید حلقه عروسی از طلا فروشی معتبر

برای خرید حلقه عروسی حتما در نظر داشته باشید که به طلا فروشی های معتبر مراجعه کنید، این طلا فروشی ها هم دارای کارهایی با کیفیت بالاتری هستند و هم تنوع کار بیشتری دارند. از طرفی از جنس حلقه خریداری شده نیز مطمئن خواهید بود. همچنین طلا فروشی ها اجرت های متفاوتی را حساب می کنند که بعضا بخاطر عدم آگاهی خریدار، باعث می شود اختلاف هزینه بیشتری را پرداخت کنید. پس در این مورد هم از چند مغازه تحقیق و جستجو کنید. همچنین بخواهید در فاکتور تمام موارد از قیمت هر گرم طلا، اجرت هر گرم و مالیات و .. را به طور کامل بنویسد.

  • خرید حلقه عروسی ارزان

با همه این مواردی که گفته شد، حلقه های ساده، بخاطر ظرافتی که دارند هم از نظر هزینه مناسب تر هستند و هم زیبایی خاص خود را دارند. این حلقه ها بهترین انتخاب می باشند. هم در طول روز، حلقه عروسی خود را راحت و ساعت ها بدون هیچ نگرانی، در دست خواهید داشت و هم اینکه هیچ وقت خاص بودن و مقبولیت خود را از دست نخواهند داد.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید