برای فعال کردن بزرگنمایی کلیک کنید
بارگذاری...
ما هیچ نتیجه ای پیدا نکردیم
نقشه باز
نمایش نقشه راه ماهواره ترکیبی زمین موقعیت من تمام صفحه قبل بعد
جستجوی پیشرفته

چگونه یک مشاور املاک موفق شوم؟

همه ما تحت شرایط مختلف با مشاورین املاک برخورد داشتیم و یا حداقل از دور با نحوه کار آنها آشنا هستیم. خیلی ها در ظاهر شغل مشاور املاک بودن را بسیار ساده می بینند که فردی در یک دفتر حضور دارد و به عنوان واسطه صاحب ملک و مستاجر، خانه را به افراد نشان می دهد. در نهایت یا توافق می شود و یا با یک خداحافظی همه چیز تمام می‌ شود. خیر اصلا به این شکل نیست. این روال یک کارمند اداری در تحویل سوئیت به مدیران شرکت ها شاید باشد نه کار یک مشاور املاک حرفه ای که سعی در جذب مشتری دارد. مشاور املاک بودن مانند شغل های هنری و رسانه ای جدای نیاز به هوش، دانش و تمرکز بالا به ظاهری مناسب و مرتب نیز احتیاج دارد. در این مطلب با بررسی تمام مشخصاتی که یک مشاور املاک نیاز دارد، خواهیم فهمید که چگونه یک مشاور املاک موفق شویم؟

چگونه یک مشاور املاک موفق شوم

ویژگی های مشاور املاک موفق

  • سرسخت بودن و داشتن پشتکار زیاد

یک مشاور املاک خوب، باید بداند با یک شغل متفاوت روبرو می باشد که درآمد ماهانه و ثابتی نخواهد داشت، بلکه بسته به توانایی خود در جذب مشتری می‌ تواند درآمد کسب کند. بنابراین ممکن است شما در روزها و ماه های اول هیچ درآمدی نداشته باشید و اگر پشتکار و سخت کوشی در وجود شما نباشد، دل سرد شوید. با این حال خوب است بدانید، این روزها و ماه های اولیه که شما درآمدی نداشتید، تجربه زیادی در زمینه بیان، اطلاعات ملک، اطلاعات محل و … بدست آورده اید پس ناامید نشوید و بدانید دقیقا از همین مرحله پیشرفت شما شروع می شود.

  • تسلط کامل بر اطلاعات ملک در محله و منطقه فعالیت

از ویژگی‌های مشاور املاک موفق این است که با ذهنی آزاد و باز، تسلط کامل بر جغرافیای محله ی محل فعالیت دارد و به خوبی ویژگی‌های خیابان ها و کوچه های آن محل را می داند. چرا که ارزش یک ملک در یک کوچه 4 متری با یک کوچه 8 متری متفاوت خواهد بود. دسترسی به مراکز فروش، اتوبان ها، آرامش و تردد و … همه اینها اهمیت پیدا می کند. پس شما در شروع فعالیت قسمت زیادی از تمرکز خود را باید روی شناسایی محل و جزئیات آن قرار دهید.

  • تاثیر ظاهر آراسته و لباس مرتب یک مشاور املاک

حالا بعد از اینکه با سخت کوشی و پشتکار فراوان و با کسب اطلاعات خوب از محل و محیط وارد فعالیت مشاور املاک شدید، باید بدانید در شروع جذب مخاطب اولین مورد تاثیر گذار ظاهر شماست. چرا که مشتری قبل از اینکه به صحبت شما گوش دهد، ظاهر شما را می‌بیند. پس آراستگی ظاهری، لباس مناسب و تمیز، بوی خوش و مواردی از این قبیل را حتما جدی بگیرید که درصد بالایی از پیشرفت شما را این موارد شکل می دهد.

گاهی یک مشاور املاک با این ویژگی‌ها بازدهی چند برابری نسبت به یک مشاور معمولی که به آن موارد اهمیت نمی دهد دارد. پس بدانیم که ظاهر آراسته و لباس مرتب از ویژگی‌های مشاور املاک خوب است.

شما عزیزان می توانید جهت مشاهده کامل فهرست مشاور املاک در اندیشه و شهریار اینجا کلیک کنید

  • برقراری تعامل و ارتباط موثر با مشتری و مخاطب

نوع احساس و آرامش ما در برخورد با افراد جدید در همان 10 ثانیه حتی کمتر شکل می گیرد. بنابراین از همان لحظه اولین برخورد باید حواسمان به عنوان یک مشاور املاک جمع باشد. انرژی بالا، صورتی شاد و بشاش، برخورد گرم و مهربانانه، انتقال انرژی خوب با یک احوال پرسی متفاوت، همه در برقراری ارتباط با مشتری به شما کمک می کند.

بنابراین در زمان حضور مشتری در املاک و یا زمانی که با هم به بازدید ملک می روید در یک گوشه ساکت و آرام نمانید که مشتری خودش از در و دیوار اطلاعات بگیرد. با توضیحات کامل، انرژی خوب سیر تا پیاز ملک را بیان کنید. برای مشتری فرصت ایجاد کنید حرف خودش را بزند، نظرش را بیان کند و بتواند با توجه به سرمایه ای که دارد خواسته اش را مطرح کند. در ادامه بحث چگونه یک مشاور املاک موفق شویم نحوه گفتار خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

چطور می توان یک مشاور املاک موفق بود

  • یک مشاور املاک خوب، صبور است و در گفتار خود صداقت دارد

کسی که به عنوان یک مشاور املاک مدت زیادی فعالیت کرده باشد، می داند هیچ چیز به اندازه صداقت تاثیرگذار و کمک کننده نیست. چرا که اگر در توضیح یک ملک واقعیت را بیان نکنید، یا به گونه ای دیگر بیان کنید که برای مشتری سو تفاهم ایجاد کند و ایراد اصلی را متوجه نشود، باعث ایجاد ناراحتی و عدم اعتماد می شود. پس بهتر است شما در اولین گام به جذب رضایت مشتری فکر کنید، نه فروش ملک.

اگر شما با مشتری صادق باشید و همه توضیحات را به خوبی بیان کنید، شاید آن ملک را نخرند و پشیمان شوند، اما با اعتماد ایجاد شده از شما می خواهند ملک های مشابه دیگری معرفی کنید و تا حد امکان مشتری شما باقی می مانند.

همچنین بخوانید : چرا مشاورین املاک از معاملات حذف شدنی نیستند؟

  • همکاری با آژانس املاک مطمئن

مانند هر فرصت شغلی دیگری که دقیقا اولین محیطی که آدم در آن قرار می گیرد ممکن است باعث انگیزه ده برابری برای کار شود و یا کلا شما را از آن شغل منصرف و نا امید کند، آژانس املاک و افراد حاضر در آن نیز به همین شکل می باشد. پس سعی کنید حتما با آژانس های مطمئن و خوش نام فعالیت کنید تا در کنار اینکه به شما نکاتی را آموزش می دهند و از شما حمایت می کنند، شما نیز از اعتبار آن آژانس برای فروش بهتر و تعامل بیشتر با مشتری برخوردار باشید و درگیر حاشیه هایی که خیلی از آژانس های املاک با آنها دست به گریبان هستند، نشوید.

  • خواندن ذهن مشتری

البته این مورد به این منظور نیست که شما غیب گو باشید، بلکه منظور این است با تعامل و گفتمانی که انجام می دهید، اهداف و برنامه های مشتری خود چه فروشنده و چه خریدار را بدانید. اگر فروشنده ای تصمیم به فروش دارد آیا هدف سرمایه گذاری روی ملک دیگری دارد؟ می خواهد ملک را تعویض کند و … در خیلی موارد مشاوران املاک حرفه ای با دریافت این اطلاعات همزمان دو ملک را وارد معامله می کنند و در زمان بررسی ملک فروشنده به او پیشنهاد مشاهده از ملک دیگری را نیز می دهند. همچنین با یک تعامل خوب با خریدار از ذهنیت او آگاه می شوند که برای زندگی می خواهد ملک را تهیه کند و یا تصمیم به سرمایه گذاری و … دارد. در این صورت باز می توانید در خرید و فروش های بعدی خودتان مشاور فردا باشید.

  • به روز بودن و مطلع بودن از شرایط

شما در کنار مهارت های شخصی باید سطح اطلاعات خود را از وضعیت اقتصادی جامعه، شرایط آینده بازار ملک، قوانین خرید و فروش و … بالا ببرید و در هر لحظه و هر جایی اگر یک مشتری با شما تماس گرفت بتوانید به صورت لحظه ای و کامل اطلاعات آپدیت شده را در اختیار او قرار دهید. چرا که با نرم افزارهای مختلف و دسترسی به سایت‌های گوناگون، مشتریان یک اطلاعات اولیه ای را دارند و اگر اطلاعات شما کافی و مناسب شرایط نباشد، دچار افت فروش خواهید شد و موفقیت شما کاهش پیدا می کند.

همچنین باید توانایی مشاوره دادن چه به فروشنده و چه به خریدار را دارا باشید و آنها را نسبت به وضعیت حال و چیزی که قرار است پیش بیاید، آگاه سازید. همچنین برای مشکلات گوناگون مشتریان، راهکارهای زیادی را در ذهن داشته باشید تا بتوانید از مسیرهای مختلف مشتری را همراه خود نگه دارید.

همچنین بخوانید : چگونه صلاحیت مشاورین املاک را تشخیص دهیم؟

  • حمایت از مشتری و ایجاد حس اعتماد در او

همانطور که یک بار در این مطلب اشاره کردیم، هدف اول خود را بر روی کسب رضایت مشتری قرار دهید. شما اگر موجب آرامش و اعتماد مشتری شوید، مطمئن باشید قراردادها از راه خواهند رسید و یکی پس از دیگری امضا خواهید کرد. مشتری چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده نیاز به دلگرمی و آرامش دارد، چرا که با توجه به قیمت‌های سر سام آور وضعیت کنونی ملک، نمی خواهد اشتباهی را مرتکب شود و در یک معامله میلیون ها تومان ضرر کند. پس هرچه از ابتدا تا اینجا یاد گرفته اید از جمله صبوری، آرامش و اطلاعات عمومی بالای خود را در اختیار مشتری قرار دهید.

  • عمل گرا بودن

امروز اکثر کارها اینترنتی و نرم افزاری شده است. بنابراین خیلی از مشتریان به صورت حضوری به املاک مراجعه نمی کنند. شما اگر می خواهید یک مشاور املاک موفق شوید، باید از این محیط ها استفاده کنید و منتظر نمانید که مشتری به سمت شما بیاید. بلکه با قرار دادن فایل های خود در محیط های مختلف، این دسترسی را برای مشتری ایجاد کنید که در منزل و محل کار با شما تعامل برقرار کند و بخواهد مشتری شما شود.

ویژگی‌های دیگر یک مشاور املاک موفق

در کنار مواردی که به صورت توصیفی بر شمردیم، موارد دیگری نیز وجود دارد که از ویژگی های مهم مشاوران موفق است و شما باید به آنها توجه کنید. از جمله:

  • شنونده خوب بودن : این باعث می شود به حرفهای مشتری دقت کنند و نیاز او را کامل متوجه شوند.
  • ایجاد فرصت برای تصمیم گیری : یعنی در زمان هایی صحبت را متوقف می ‌کنند و کمی به مشتری زمان می‌ دهند که با خود به تحلیل گفته های مشاور املاک بپردازد و بتواند ذهن خود را متمرکز کند تا به یک جمع بندی نهایی دست پیدا کند.
  • ارتباط خوب و قوی با رقبا : در یک تعامل خوب با سایر مشاورین هستند و سعی می کنند در بعضی موارد فایل هایی را از هم دریافت کنند و یا نکاتی را در نظر بگیرند.
  • اطلاعات کافی از معماری و طراحی داخلی دارند.
  • اطلاعات عمومی بالایی دارند.

جمع بندی

همانطور که در سایر زمینه ها و فعالیت ها هر فردی نیاز به یک سری توانایی ذاتی دارد، در این مورد نیز شما باید توانایی های ذاتی خود را با تلاش و پشتکار همراه سازید و با یک ظاهر آراسته و مرتب، اطلاعات خود را در زمینه ملک، محله و وضعیت اقتصادی بالا ببرید. در کنار این موارد با بیان آرام و با حوصله، اما شیوا و واضح به تعامل با مشتری بپردازید، اینگونه می شود که یک مشاور املاک موفق می شوید.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید