جستجوی پیشرفته

چه گلی برای چه مراسمی مناسب است؟

یکی از گزینه های ثابت برای مراسم مختلف از شادی تا غم، اهداء گل می باشد. چون گل ها در طول زمان و به مرور به صورت نماد و زبان در آمده اند و هر کدام از آنها بیانگر مشخصات و منظوری خاص می باشند. بنابر این داشتن اطلاع کافی در مورد گل ها بسیار ضروری می باشد. تا بتوانید در مراسم مختلف با توجه به شرایط، گل مناسبی را برای بیان احساسات خود انتخاب کنید. در این مطلب در کنار معرفی گل های مختلف که نشانگر چه مفهوم و منظوری هستند بیان خواهیم کرد که چه گلی برای چه مراسمی مناسب است. با ذخیره این صفحه شما می توانید در هر زمان و شرایطی به راحتی متوجه شوید که چه نوع گلی برای خرید مناسب است.

گل مناسب برای مراسم ختم و تسلیت

یکی از زمان هایی که انتخاب گل بسیار مهم است و حتی از مراسم های شاد نیز اهمیت بیشتری دارد، انتخاب گل برای بیان تسلیت و همدردی است. یک انتخاب اشتباه ممکن است بازخورد منفی ایجاد کند و سوء برداشت شود. به همین خاطر  و با توجه به اهمیت موضوع، اولین مناسبتی که باید بدانیم چه نوع گلی بخریم، بحث تسلیت گفتن‌ها است.  البته در فرهنگ ها و کشورهای مختلف گل ها معنی های چند گانه ای دارند، اما در این بحث ما چیزی را که عرف جامعه خودمان است را در نظر گرفته ایم:

گل های پر کاربرد در مراسم ترحیم

  • گل نیلوفر

از آنجایی که گل نیلوفر را به عنوان نمادی از بی گناهی می شناسیم، بهترین انتخاب برای چنین مراسمی می باشد. گل های نیلوفر سفید و آبی  بیشترین حجم دسته گل ها و سبد گل ها را تشکیل می دهند تا خبر از بی گناهی روح مرحوم تازه در گذشته داشته باشند. همچنین در بیانی دیگر گل نیلوفر سفید بیانگر همدردی و همراهی شما با عزیزان آن مرحوم خواهد بود.

گل نیلوفر مناسب برای مراسم ترحیم

  • گل میخک

گل های میخک در رنگ های مختلف بیانگر حس متقابل شما به مرحوم است. در اینجا صفاتی مانند عشق، تحسین، عدم کدورت و دلخوری و به یاد مرحوم بودن، مطرح می شود. در واقع گل میخک سفید را در راستای ارادت، عشق و معصومیت تقدیم می کنند و گل میخک قرمز را برای نکو داشت و تحسین تازه در گذشته می برند. اگر شما می خواهید نشان دهید که زیاد به یاد مرحوم هستید، از گل میخک صورتی استفاده کند.

گل میخک مناسب برای ترحیم

  • گل داودی

این گل بیشتر در مرحله نهایی و مراسم خاکسپاری استفاده دارد. نماد و عنوان آن محدود به یک کشور نیست و به صورت جهانی گل داوودی را نماد مرگ می دانند. البته در آمریکا دیدگاه دیگری نیز به گل داوودی وجود دارد و آن حقیقت مرگ است. جایی که با اهدا گل داودی بیان می کنند فرد تازه درگذشته بعد از یک زندگی کامل از این دنیا رخت بربسته است.

گل داوودی مناسب برای ترحیم

  • گل ارکیده

اگر برای رفتن به خانه بازماندگان مرحوم می خواهید گل خریداری کنید به شما پیشنهاد گل ارکیده را می دهیم. ارائه گل های ارکیده سفید و صورتی خبر از عشق و ارادت شما به مرحوم دارند و به بازماندگان ابراز همدردی را می رسانند. شما با گل ارکیده می توانید بگویید که همیشه به یاد مرحوم هستید و خود را شریک غم و همدرد بازماندگان او می دانید.

گل ارکیده مناسب برای ترحیم

  • گل رز

در کنار این گل ها که به صورت خاص و منحصر به فرد برای مراسم تسلیت می باشند، گل رز نیز اهدا می گردد. گل رز یکی از گل های پر کاربرد می باشد که در مراسم های مختلف اهدا می شود. اما نکته ای که باید در نظر بگیرید رنگ و چیدمان آن است. پیشنهاد می شود برای مراسم تسلیت بیشتر از گل رزهای سفید استفاده کنید.

علاوه بر این گل ها ، از گل گلایل و زنبق نیز در مراسم ختم استفاده می شود.

گل رز مناسب برای ترحیم

در مراسم عروسی چه گلی مناسب است؟

یکی از مواردی که در مراسم عروسی نباید از آن غافل شد و جزیی از مراسم هستند، گل های مختلف می باشند. گل هایی که نماد طراوت، زندگی، عشق و دوست داشتن می‌باشند. البته بخاطر شرایط تبلیغاتی و فروش، سال به سال تغییراتی در گل های مربوط به مراسم عروسی مشاهده می شود. با این حال در حالت کلی می توان به مواردی چون گل های رز قرمز و صورتی اشاره کرد که بیشترین تقاضا را دارند. همچنین گل صدفی باغی هم میزان سفارش و طرفدار خوبی دارد. در ترکیب رنگ ها نیز مواردی که بیشتر به چشم می خورد، ترکیب جفت رنگهای سیاه و سفید، طلایی و نقره ای و بنفش و آبی می باشد. نکته ای که طراحان عروسی به آن دقت دارند، همخوانی رنگ گل ها با سایر موارد از جمله دسته گل عروس می باشد.

برای مشاهده گل فروشی های شهر اندیشه و شهریار کلیک کنید.

دسته گل عروس چگونه باید باشد؟

یکی از موارد بسیار حساس در طراحی عروس، دسته گل او می باشد. انتخاب گل ها، نوع گل ها، رنگ آنها و .. جزییاتی است که باید به آن دقت شود. انتخاب گل می تواند به صورت سلیقه ای عروس و داماد باشد و یا اینکه از منوی ارائه شده توسط گل فروشی انتخاب نمایند.  گاهی متناسب با فصل و شرایط گل انتخاب می کنند گاهی نیز با توجه به نوع لباس و طراحی و تاج ، دسته گل انتخاب می شود تا همخوانی مناسبی با عروس داشته باشد.

در کنار نکاتی که گفته شد، خوب است بدانید که گل رز قرمز که نمادی از عشق و حرارت آتشین زوج به یکدیگر است و گل پیونی یا همان صد تومانی که بیانگر سعادتمندی در ازدواج و خوشبختی است، از پر کاربردترین گل ها در دسته گل عروس می باشند. در کنار این موارد اگر شما قصد دارید با دسته گل خود پیامی را به حاضرین در مراسم انتقال دهید، زبان گل ها به شرح زیر می باشد :

  • گل رز: عشق در بالاترین درجه
  • گل آماریلیس: عشقی رمانتیک و پر احساس
  • گل ارکیده : زیبایی و کمال همچون ملکه
  • گل هورنزیا: پایداری و استقامت قلبی برای رسیدن به عشق
  • گل میخک : همراهی، دوستی و صمیمیت در کنار عاشق بودن
  • گل آلستر: موفقیت مالی، اقبال خوب و ابراز محبت
  • گل لیسیانتوس : نمادی از سپاسگذاری، قدر دان بودن و متشکر بودن

نکته دیگری که برای طراحی دسته گل عروس باید در نظر داشته باشید، جثه عروس می باشد. به همین خاطر است که برای عروس های ریز نقش و ریز جثه پیشنهاد می شود از دسته گل های دستبندی یا دسته گل هایی با سایز متوسط استفاده شود. چرا که دسته گل بزرگ باعث ریزتر دیده شدن عروس از مقدار واقعی خود می شود. در صورتی که برعکس این بود و قد بلند و کشیده بودند، دسته گل های آبشاری، یک طرفه و خوشه ای پیشنهاد می‌شود. در کنار این موارد نوع لباس عروس که پف دار باشد یا دنباله دار، در انتخاب نوع دسته گل مهم است.

برای تعیین رنگ گل ها و انتخاب آنها می توانید متناسب با رنگ میکاب، گل های دسته گل عروس را انتخاب نمایید.

گل های مناسب دسته گل عروس

برای تولد چه گلی هدیه بدهیم؟

  • گل رز سرخ

در قسمت مراسم ختم بیان کردیم که گل های رز برای مراسم های مختلف استفاده می شوند. اما عاملی که بین آنها فرق ایجاد می کند، رنگ گل و نوع چیدمان آنهاست. برای تولد معمولا از گل های رز شاد و گرم مانند سرخ استفاده می کنند. چرا که رنگ قرمز نمادی از عشق، دوست داشتن، احترام و زیبایی می ‌باشد. بنابر این بهترین انتخاب است و بهتر است گل سفید به تنهایی انتخاب نکنید و یا اگر انتخاب می کنید به صورت ترکیبی با گل رز قرمز باشد.

گل رز سرخ مناسب تولد

  • گل نیلوفر

اگر قرار است به افراد خانواده و عزیزانی که جزیی از زندگی شما هستند گل اهدا کنید، گل نیلوفر یک گزینه مناسب برای تولد می باشد. این گل بیان احساسات مثبت شما را به فرد مقابل نشان می دهد و همچنین بیانگر این است که شما از داشتن آن فرد در زندگی خود احساس خوشبختی دارید. پدر، مادر، خواهر و برادر از مناسب ترین افراد برای دریافت گل نیلوفر از سمت شما هستند.

  • گل ارکیده

در بیان اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم، اهدا گل ارکیده برای تولد، مناسب عشق های به سرانجام رسیده است. افرادی مانند همسرتان که  در کنار او زندگی را می گذرانید و می خواهید خاص بودن و منحصر به فرد بودن او را بیان کنید. با اهدا گل ارکیده نشان می دهید که با همراه و شریک او در راه عشق قدم بر می دارید.

از دیگر گل های معروف برای هدیه تولد می توان میخک ها، گل های مروارید و گل آفتابگردان را نام برد. با ترکیب این گل های معرفی شده نیز، شما می توانید سفارش یک سبد زیبا و منحصر به فرد را درخواست دهید.

گلهای مناسب با ماه تولد

در یک دسته بندی دیگر برای اینکه حس رمانتیک و بهتری را انتقال بدهند و همچنین کار انتخاب گل را برای خریدار راحت کنند، برای هر ماه یک گل در نظر گرفته اند. البته این گل ها هستند که با توجه به نماد و مظهری که دارند در ماه خاصی قرار گرفته اند. تعدادی از گل های مناسب برای ماه های مختلف به صورت زیر می باشند:

گل رز برای فروردین، اردیبهشت گل نسترن، برای خرداد گل یاس سفید، گل بنفشه برای متولدین تیر ماه، مرداد گل شب بو، گل داودی برای متولدین شهریور، برای ماه مهری ها گل زنبق، برای ماه آبان گل ارکیده، گل مریم برای ماه آذر، گل همیشه بهار برای ماه دی، برای متولدین بهمن گل گلایل و در نهایت برای متولدین آخرین ماه سال یعنی اسفند گل نرگس مناسب می باشد.

برای روز ولنتاین چه گلی بخریم؟

از آنجایی که روز ولنتاین یک روز عشق و دوست داشتن با احساس می باشد، بهترین و مناسب ترین گل همان گل رز سرخ و یاقوتی می باشد. گلی که قرن ها پیش نماد عشق شده است و در همه این سالها پرفروش ترین گل ولنتاین بوده است. اما در سالهای اخیر قاب گل هایی ترکیبی و چند رنگی نیز ارائه می گردد. برای همین بد نیست مفهوم گل های مختلف در روز ولنتاین را بدانیم.

گل رز قرمز : عشق شورانگیز

گل رز سفید: خبر از پاکی عشق دارد

گل  رز زرد:  صمیمیت و دوست داشتن

گل مرجانی: آرزوهای مشترک، بلند پروازی کردن

گل رز صورتی: توصیف و تحسین کردن

گل میخک قرمز: محبت بسیار که همراه با رنگ قرمز خبر از عشق هم دارد.

میخک صورتی: قدر دان بودن، تکریم کردن، ابراز ارادت کردن.

گل رز زرد مناسب روز ولنتاین

همچنین بخوانید: گل های مناسب روز ولنتاین

پرفروش ترین گل های شاخه بریده

با توجه به مراسم های مختلف و همچنین استفاده از بعضی گل ها در چندین مراسم، گل های شاخه بریده متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. حتما برای شما هم جالب است که بدانید پر فروش ترین گل‌های موجود در بازار کدام هستند. بعضی گل ها مانند گل رز، گل نرگس، گلایول قابل حدس زدن می باشند، اما گل های دیگری هم  لیست پر فروش ها قرار دارند که شاید همان اول در ذهن نیایند. تعدادی از پر فروش ترین گل های شاخه بریده عبارتند از :

  • گل رز

می شود گفت یکی از معروف ترین گل های جهان است و بیشترین میزان تولید آن در گلخانه ها اتفاق می افتد. در کنار آن بعضی دشت ها و کوه پایه ها نیز مستعد رشد گل رز می باشند. مانند مناطق شمالی کشور که دشت هایی از گل های رز وحشی در آنها وجود دارد. از گل رز علاوه بر اهدا و کادو، برای تهیه و ساخت عطر نیز استفاده می شود.

  • گل نرگس

گل های سفید و زرد نرگس از دسته گل های شاخ بریده پر فروش می باشند که طرفداران بسیار زیادی دارند. معمولا از زمان برش خوردن شاخه گل نرگس تا زمان مرگ آن چیزی بین ۴ تا ۱۰ روز زمان  خواهد برد.

گل نرگس یکی از پر فروش ترین گلها

  • گل مریم

گل بعدی که در لیست پر فروش ترین گل ها قرار می گیرد، گل مریم است که تا ۵ روز امکان شاداب بودن آن در شرایط استاندارد وجود دارد. گل های مریم در کنار زیبایی خاصی که دارند، بخاطر عطر و رایحه زیادی که دارند، مورد توجه قرار گرفته اند.

  • گل داودی

گل داودی در کنار ویژگی هایی که مشابه گل های دیگر دارد از جمله زیبایی و خوش بویی، ویژگی دیگری هم دارد و آن استحکام و ماندگاری طولانی مدت تر آن می باشد. این گل ها تنوع رنگ زیادی دارند و تکثیر و پرورش آنها به سرعت اتفاق می افتد.

  • گل میخک

یک گل پرفروش با تنوع رنگ زیاد که شامل صورتی، قرمز، بنفش و سفید می شود و دارای عمر ۵ تا دو هفته ای می باشد. مرکز پرورش گل میخک در محلات است.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید