جستجوی پیشرفته

مشکلات عقد قرارداد با تشریفات عروسی

یکی از چالش‌های قبل از مراسم ازدواج، بستن قرارداد با مجموعه های تشریفاتی عروسی می‌باشد. شما اگر برای برگزاری مراسم خود به یک مجموعه تشریفاتی یا مجموعه باغ تالار یا سالن مراجعه کنید، باید از نکات مهمی مربوط به بستن قرارداد آگاه باشید تا مشکلات و دردسرهای بعدی آن برای شما پیش نیاید. آگاهی از این نکات بسیار ارزشمند است. در یک بررسی کوتاه می خواهیم به مشکلات عقد قرارداد با تشریفات عروسی بپردازیم و نکات مهمی که ممکن است در این قرارداد نیاز داشته باشید را به طور کامل بررسی کنیم. پس اگر برنامه ای در این زمینه دارید، با ما همراه باشید.

چرا باید نکات مهم مربوط به قرارداد با تشریفات را بدانیم؟

در عقد قرارداد با تشریفات عروسی به چه نکاتی باید توجه کرد

از آنجایی که شما هزینه زیادی برای برگزاری مراسم می کنید و همچنین در کنار آن بحث اعتبار شما به عنوان میزبان مطرح است، بنابراین باید در کلیه جزئیات حساس باشید و بدانید روی کدام نکات باید بیشتر تاکید داشته باشید و در مورد کدام نکات، آرامش و صبوری بیشتری به خرج بدهید. بنابراین تنها راه دست یابی به نتیجه خوب در قرارداد، داشتن تسلط کافی به نکات مربوط به قرارداد است. چرا که ممکن است مشکلاتی مانند نیاز به فسخ قرارداد، تغییرات هزینه، جابجایی، تداخل مراسمی و … اتفاق بیافتد و شما اگر این نکات را در قرارداد خود در نظر نگرفته باشید بیشترین ضرر را خواهید کرد.

چه بندهایی در قرارداد تالار پذیرایی ذکر ‌می شود؟

درست است که بر اساس عدم آگاهی ممکن است مشکلاتی بوجود بیاید اما در عین حال با تسلط بر قوانین قرارداد می توانید با آرامش به دیگر برنامه های مراسم بپردازید. پس با هم مروری بر این نکات داشته باشیم.

همچنین بخوانید : نکات مهم برای چیدمان منزل نو عروس

  • ذکر مشخصات کامل مجموعه تشریفات

اولین موردی که باید با دقت و همراه با جزییات در قرارداد ذکر شود مشخصات مجموعه تشریفات و مشخصات فردی است که می‌ خواهد برای انجام مراسم از این مجموعه استفاده کند که ممکن است داماد یا نماینده داماد طرف دوم قرارداد باشند. پس ابتدا مشخصات دقیق، همراه با کد اقتصادی مجموعه تشریفاتی را در قرارداد مشخص شود. این مشخصات باید همراه با آدرس دقیق، نام مدیریت، شماره تماس‌ها و … باشد تا در صورت بروز مشکل طرف قراداد کاملا مشخص باشد.

  • مشخص کردن نوع خدمات در قرارداد

مشکلات عقد قرارداد تشریفات عروسی

بعد از ثبت مشخصات دو طرف قرارداد، باید به صورت کامل تاریخ مراسم، بازه زمانی که مجموعه در اختیار شماست به صورت ساعت، نوع پذیرایی و خدماتی که قرار است ارائه شود با اطلاعات دقیق ذکر شود. اینکه مدیر گفت فلان خدمات در قراردادهای چاپی ذکر نشده اما حواس ما به آن است، شما نپذیرید و درخواست کنید آن مورد نیز به صورت دستی اضافه شود. چرا که در صورت عدم ارائه آن و دریافت پول چنین خدمتی، شما نمی توانید پیگیری کنید. پس ریز خدماتی که تالار قرار است به شما ارائه دهد را در قرار داده ذکر کنید. مواردی چون نوع غذاها، نوشیدنی، دسر، میوه و شیرینی، امکانات جانبی اگر توافق کردید مانند نور و صدا، حتی نوع مواد اولیه ای که در غذاها استفاده شود، مانند نوع برنج، نوع گوشت و … را حتما ذکر کنید.

  • امکان کنسلی قرارداد تالار عروسی

باید در نظر بگیرید که برای هر انسانی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که کل برنامه های او به هم بریزد. بنابراین بهتر است احتمال کمی را برای کنسل شدن برنامه مراسمتان در نظر بگیرید تا در صورت وجود مشکل بتوانید قرارداد را لغو کنید. برای همین منظور در زمان بستن قرارداد بندی شامل کنسل شدن مراسم در آن قرار دهید تا در صورت بروز چنین مشکلی خسارت زیادی به شما وارد نشود.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که مانند شرکت‌های مختلف که بسته به زمان کنسل کردن یک توافق درصدی خسارت دریافت می کنند، تالارها و مجموعه‌های تشریفات نیز به همین شکل عمل می کنند. پس باید شما بندی درج کنید که در آن توضیح داده شود بسته به زمان کنسل کردن مراسم چقدر خسارت باید پرداخت کنید. با این شیوه حقی از شما یا مجموعه تشریفات ضایع نخواهد شد.

همچنین بخوانید : عروسی فرمالیته چیست ؟

  • ذکر نحوه پرداخت هزینه تشریفات

در یک قرارداد معتبر، جدایی از تاریخ و خدمات ارائه شده که باید به صورت کامل بیان شود، مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن نیز باید واضح و شفاف به عدد و حروف نوشته شود. معمولا قرارداد‌ها به صورت سه قسطی و یا سه مرحله ای تنظیم می شوند. در مرحله اول و زمان قرارداد شما یک بیانیه و مبلغ اولیه ای را پرداخت می کنید و در زمان هماهنگی‌ها برای مراسم و چند روز قبل از مراسم با توافق انجام شده مرحله دوم پرداخت می شود و در نهایت مبلغ نهایی و مرحله سوم بعد از مراسم و در زمان تسویه حساب نهایی صورت می گیرد که اگر خدماتی اضافه تر شده بود و یا خدماتی حذف شده بود در نظر گرفته شود، که این مورد نیز به صورت بند و تبصره ذکر می شود که پرداخت قسط سوم بعد از انجام مراسم و در صورت تایید کامل پرداخت می شود و هر موردی که مطابق با بندهای قرارداد نباشد و ارائه نگردیده باشد، باید هزینه آن کم شود.

  • مشکلاتی که ممکن است در قرارداد با تشریفات عروسی بوجود بیاید.

ایجاد رضایت کامل در برخی موارد ممکن است حاصل نشود و مشکلاتی بین مجموعه تشریفات و تالار با شما پیش بیاید. این مشکلات عقد قرارداد با تشریفات عروسی بیشتر بخاطر عدم شفافیت قرارداد و همچنین عدم اعتبار و قدرت مجموعه تشریفاتی بوجود می آید. بیشترین مشکل از سمت زوج های جوان، مربوط به کنسل کردن مراسم می شود که تالارها و مجموعه های تشریفاتی را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشترین مشکل از سمت مجموعه‌های پذیرایی و تشریفات مربوط به کیفیت ارائه خدمات و امکانات است که موجب نارضایتی زوج جوان و خانواده‌ آنها می شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات باید موارد گفته شده در بندهای قرارداد را به طور کامل و شفاف بیان کنید تا راحت تصمیم خود را بگیرید.

یک نمونه از فرم عقد قرارداد تشریفات عروسی

نمونه ای از فرم عقد قرارداد با تشریفات عروسی

مهمترین نکات برای جلوگیری از ایجاد مشکل و دردسر در قرارداد شامل موارد زیر می شود:

  1. عدم وجود بندی مربوط به کنسلی مراسم در قرارداد
  2. عدم شفافیت در مورد خدمات ارائه شده توسط مجموعه تشریفات در قرارداد.

موضوع اول که اجتناب ناپذیر است و اگر شما هزار درصد مطمئن هستید مراسم را در تاریخ تعیین شده برگزار می کنید، خواهشا باز هم بند مربوط به کنسل شدن را با جزییات در قرارداد ذکر کنید. این بند بسیار مهم است و تجربه نشان داده است که مشکلاتی برای زوج های جوان در همان اول شروع زندگی شان بوجود آمده است.

موضوع دوم زمانی اتفاق می افتد که جزئیات اشاره نشده، روز مهمانی، بجای کیفیت درجه یک مواد، شما با مواد درجه چند مواجه خواهید شد. از طرفی ممکن است ناهمخوانی میز و صندلی ها، ظروف نامناسب و … باشد. پس منظور از جزییات فقط مربوط به میوه و غذا نیست، هر آنچه که می تواند خوب یا بد ارائه شود باید ذکر شود تا مطابق آنچه انتظار دارید باشد.

اطلاعات بیشتر : هزینه سفره عقد چقدر است؟

گزیده ای از بندهایی که در قرارداد با تشریفات ذکر می شود و باید به آنها نیز توجه داشته باشید:

  • اگر مشکلی در نزدیکی مراسم بوجود بیاید که نتوانید آن روز را جشن بگیرید، باید جایگزینی برای آن روز پیدا شود تا بدون پرداخت جریمه و خسارت به روز دیگر منتقل شوید، در غیر این صورت باید میزان خسارت تعیین شده در قرارداد را پرداخت کنید.
  • در صورتی که مشکلی در زمان مراسم پیش بیاید، مانند درگیری، کشف فساد و شرایطی از این قبیل که مراسم به هم بخورد، تالار و مجموعه تشریفات هیچ مسئولیتی ندارد و باید تمام هزینه مراسم را پرداخت کنید.
  • بروز اتفاقات طبیعی مانند سیل، زلزله و ….که باعث کنسل شدن مراسم شود، هیچ مبلغی به شما بازگردانده نمی شود، چرا که تالار در این شرایط هیچ تعهدی نداشته است و اتفاقی خارج از کنترل رخ داده است.
منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید