جستجوی پیشرفته

قانون قدرتمند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ برای طراحی دکوراسیون منزل

همانطور که می‌دانید دکوراسیون داخلی به معنی هماهنگ‌‌سازی وسایل و اشیا برای زیباتر کردن فضا و در واقع تزئین کردن وسایل است؛ دکوراسیون داخلی دید هنری دارد و بر اساس سلیقه مخاطب طراحی و ارائه می‌شود، در واقع در این حوزه تنوع زیادی وجود دارد و دارای سبک ویژه‌ای است و کارایی‌های متفاوتی است. دکوراسیون داخلی تلفیقی از علم و هنر است و هدف آن آفرینش فضای زیبا و کاربردی است، درواقع دکوراتور سعی می‌کند که رنگ وسایل و شکل آن‌ها را طوری انتخاب کند که با هم هماهنگی داشته باشد و بنا به محیط و نوع استفاده زیباترین و کاربردی‌ترین شکل آن را ایجاد کند. در این مقاله به موضوع قانون قدرتمند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ برای طراحی دکوراسیون منزل و تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی پرداخته شده است.

طراح دکوراسیون کیست؟

دکوراسیون داخلی وظیفه چیدمان وسایل و هماهنگ‌سازی آن‌ها را دارد و و رنگ، نوع مبل، رنگ کاغذ دیواری و انواع آن، تابلو، کمدها و لوستر‌ها را انتخاب می‌کند، یک دکوراتور باید خلاق باشد و ایده‌های زیادی در ذهن داشته باشد، همچنین سلیقه خوبی داشته باشد و از دید هنری برخوردار باشد؛ بتواند مطابق سلیقه مشتری محیط شیک و خلاقانه ایجاد کند، از طرفی باید توجه داشته باشد که هر مکان و قسمت منزل متفاوت است و طراحی منحصر به فرد خود را دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی باید با استفاده از هنر خود تمام نقص‌ها را از بین ببرد، یک دکوراتور داخلی نیاز به تحصیلات آکادمیک ندارد و به صورت تجربی می‌تواند این هنر را یاد بگیرد، دوره‌های آموزشی زیادی برای این حوزه وجود دارد؛ درواقع او می‌تواند یک فضای جدید و زیباتری به محیط شما ببخشد و جلوه ای تازه ایجاد کند.

تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

تفاوت طراح داخلی با دکوراسیون داخلی

در ابتدا اگر بخواهیم توضیح کوتاهی درباره طراحی داخلی بدهیم باید بگوییم که این حوزه برای طراحی فضای داخل و چیزی بین دکوراسیون داخلی و معماری داخلی است، در واقع این طراح داخلی سعی می‌‌کند که هم فضا را زیباتر سازد و هم نهایت استفاده از آن محیط برده شود، پس تا حد ممکن طراحی داخلی کمک به مفید و کاربردی تر شدن فضا می‌کند.

در خصوص تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در واقع یک طراح داخل می‌تواند کار دکوراسیون را نیز انجام دهد اما بر عکس این موضوع صادق نیست، در واقع طراحی داخلی با معماری مکمل هم هستند و بر طراحی فضا نظارت دارند، اما یک دکوراتور پس از انجام کار و تمام شدن ساخت شروع به کار می‌کند.

برای بازسازی نیاز به یک طراح داخلی دارید، اما یک دکوراتور کارهای بازسازی را انجام نمی‌دهد و به تنهایی و به طور مستقل کار می‌کند، طراحان داخلی می‌توانند رنگ یا نوع وسایل را برای مفیدتر کردن محیط تغییر دهند، طراحان داخلی به برنامه ریزی و طرح ریزی فضا می‌پردازند در صورتی که دکوراتور‌ها کارهای تزیین را انجام می‌دهند و سعی می‌کنند که هماهنگی بین وسایل را ایجاد کنند.

همچنین بخوانید : نکات مهم برای طراحی تالار پذیرایی

طراحان داخلی با پیمانکاران و معماران داخلی همکاری می‌‌کنند تا بنا ساخته شود اما یک دکوراتور پس از اتمام ساخت و ساز شروع به کار می‌کند در واقع هر دو در یک سازمان مشغول به کار هستند اما یک دکوراتور با مبلمان، پرده‌ها و وسایل دیگر سعی در هماهنگی و چینش این وسایل دارد اما طراحان داخلی با هدف طراحی بنا کار می‌کنند تا فضای کاربردی ارائه دهند.

نکات طراحی دکوراسیون داخلی

همانطور که گفته شد طراحی دکوراسیون داخلی سبک های متفاوتی دارد، برای اینکه بتوانید انتخاب هوشمندانه داشته باشید باید فاکتورهای مهم آن را در نظر بگیرید که در ادامه به توضیح این نکات و قانون قدرتمند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ برای طراحی دکوراسیون منزل پرداخته شده است.

  • نورپردازی

نورپردازی اهمیت زیادی در منزل دارد که متاسفانه اطلاعات در این‌باره ندارند، اینکه چه چراغی انتخاب کنیم و کدام محل را برای نصب آن در نظر بگیریم و شدت روشنایی آن‌ها از فاکتو‌های مهم نورپردازی است.

اصولا نورهای پرنور که دربالای سر قرار می‌گیرند عوارض زیادی دارند، بهتر است از آن‌ها استفاده نشود، سعی کنید از ترکیب چند نوع لامپ استفاده کنید، حتی می‌توانید در داخل کابینت و کمد‌ها نیز چراغ نصب کنید، نورپردازی حرفه ای محیط شما را زیبا می‌سازد و باعث می‌شود انرژی خوبی در محیط جریان داشته باشد.

  • نحوه چیدن و انتخاب وسایل

نحوه ی چیدمان وسایل یکی از قانون قدرتمند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

سعی کنید وسایل را طوری انتخاب کنید که دست و پاگیر نباشد و متناسب با فضای منزل باشد، همه تزئینات را در یک قسمت متمرکز نکنید، سعی کنید در چند قسمت مشخص آن‌ها را تقسیم کنید، می‌توانید از چند نوع گیاه و آباژور بزرگ در منزل استفاده کنید، بر روی یک دیوار مشخص شده تعدادی قاب عکس نیز قرار دهید.

برای سیم‌های برق می‌توانید از روکش استفاده کنید تا به هم ریخته نباشند، اگر از میز ناهارخوری استفاده می‌کنید سعی کنید متوسط و با متراژ خانه تهیه کنید تا جلوی دست و پا را نگیرد، برای خرید فرش بهتر است فرشی را انتخاب کنید که نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد، اگر فرش خیلی کوچک باشد به راحتی سر می‌خورد، از طرفی فضای خالی را نیز نشان می‌دهد.

  • شخصیت شناسی

برای انتخاب دکوراسیون داخلی در عوض سعی کنید که شخصیت خود را بشناسید و متوجه شوید که چه رنگ‌هایی به شما آرامش می‌دهند و یا  چه محیط هایی را بیشتر می‌پسندید، این‌ها به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین محیط  را برای خود فراهم کنید و بتوانید با توجه به این، نحوه چینش وسایل را انتخاب کنید، از اجزا  و وسایلی که عاشق آن‌ها هستید در چیدمان خانه استفاده کنید، مثلاً اگر به نقاشی علاقه دارید می‌توانید تابلو‌های خود را بر روی دیوار نصب کنید.

اطلاعات بیشتر : نکات مهم برای چیدمان منزل نو عروس

  • دنبال کردن مد در دکوراسیون داخلی

اگر همیشه از مد برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید باید هزینه زیادی صرف این کار بکنید، برای اینکه دائم در حال تغییر است و قدیمی می‌شود؛ ممکن است آن سبک به شما آرامش ندهد و اصلاً مورد پسند شما نباشد، در این صورت فضای خانه برای شما غیر قابل تحمل خواهد بود، سعی کنید سبک شخصی خود را برای منزل انتخاب کنید و می‌توانید هر چند وقت یک بار برای تنوع جای چندتا از وسایل را عوض کنید، همچنین اگر به وسایل خاصی علاقه دارید در چیدن آنها افراط نکنید به طوری که تعداد زیادی از آن‌ها را استفاده کنید، ساده بودن همیشه زیباتر است.

  • چیدمان مبل

نحوه ی چینش مبل یکی از قانون قدرتمند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

اگر متراژ منزل شما زیاد است می‌توانید مبل ها را در مرکز بچینید، اما دقت داشته باشید که فاصله لازم بین آن‌ها را حفظ کنید، اگر فضای کمتری دارید از مبل‌های کوچک‌تر استفاده کنید و میزها را اطراف این مبل‌ها به کار بگیرید تا روی آن‌ها کتاب یا فنجان قهوه یا وسایل خود را قرار دهید.

همچنین بخوانید : نحوه طراحی و چیدمان دکور آرایشگاه زنانه چگونه است؟

لازم به ذکر است که در فضاهای کوچک از مبل‌های روشن استفاده کنید تا بزرگ‌تر دیده شوند، اگر شومینه دارید می‌توانید مبل‌ها را طوری قرار دهید که دور آن چیده شوند و آن را به خوبی نمایش دهند، همچنین می‌توانید از تلویزیون نیز برای انجام این کار کمک بگیرید؛ سعی کنید مبل‌ها را خیلی به دیوار نزدیک نکنید که فضای زیادی بین آن‌ها باشد.

  • نصب تابلو

اگر سلیقه هنری دارید می‌توانید از کتاب‌های مختلف برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید، تابلوها زیبایی خاصی را به محیط می‌بخشند، همچنین برای این که فضا را بزرگتر نشان دهید می‌توانید از یک تابلو متناسب با فضا استفاده کنید یا می توانید دیوار خاصی را انتخاب کنید و تعداد زیادی تابلو بر روی آن قرار دهید.

  • کف پوش مناسب

اگر به دنبال کفپوش مناسب هستید، توجه داشته باشید که قطعاً المان مهمی در دکوراسیون داخلی است و تاثیر زیادی در فضای منزل دارد؛ بهتر است پارکت استفاده کنید این کف پوش را در همه مکان‌ها می‌توان استفاده کرد که در کنار زیبایی مقاومت بالایی دارد، انواع دیگری از کفپوش ها مانند کفپوش‌های سرامیکی، بامبو و بتنی وجود دارد این کفپوش‌ها باید مناسب با فضای خانه انتخاب شوند.

  • استفاده از پارتیشن

اصولا در دکوراسیون داخلی از پارتیشن برای تقسیم کردن و جدا کردن بخش‌های مختلف منزل استفاده می‌شود، انتخاب مناسب پارتیشن نقش مهمی در فضای منزل دارد، منز‌ل‌های کوچک تاثیر به سزایی دارند و بسیار پرکاربرد هستند، می‌توانید از مبل‌ها و وسایل دیگری به عنوان پارتیشن در منزل استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره‌ی قانون قدرتمند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ توضیح دادیم؛ قطعا دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارد و فضای خانه شما را دلنشین‌تر می‌سازد، همچنین تاثیرات روحی و روانی‌ای را در پی دارد، این قانون‌های دکوراسیون داخلی با روان‌شناسی تلفیق شده‌اند و با بکارگیری این اصول می‌توان مناسب‌ترین فضا را خلق کرد.

منابع

[sources_post_code]

مقالات مرتبط
Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

مقایسه ملک ها

به حساب خود وارد شوید